"A szigetszentmiklósi HÉV-megállónál észrevettünk a földön egy kerékpárt, nem messze tőle pedig egy 20-30 év körüli fiatalember ült a lépcsőnél. Fejét a kezébe hajtotta, láthatólag nem jól érezte magát. Nem reagált semmire, hiába szólongattuk, bökdöstük" - idézte fel a szombat kora délutánt Hájas Róbert a Blikknek.
"Emlékeztem, hogy az országos tiszti főorvos riasztást adott ki, ezért felhívtam a mentőket. A tiszt elkezdte firtatni, hogy miért kell a mentő, mik a tünetek. Nem tudtam megállapítani, nem vagyok orvos. Elmondtam, amit tapasztaltam, ám a vonal másik felén lévő ahelyett, hogy intézkedett volna, tovább faggatott. Például megkérdezte, zavar-e engem, hogy a fiatalember ott ül. Ismételten kértem, hogy küldjön hozzá mentőkocsit, mert nem lehet vele beszélni" - mesélte.
"Lehet, hogy alszik" - reagált a mentős tiszt. "Már vagy öt perce beszélgettünk, amikor azt kérdezte, hogy én milyen kocsit küldenék helyette, mivel nem adtam elég információt" – idézte fel a részleteket Róbert, aki az utolsó két percet rögzítette mobiltelefonjával.
A hangfelvételt a Blikk megmutatta Győrfi Pálnak, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjének. "A hívást fogadó mentésirányítónak nemcsak a cím felírása, hanem a beteg állapotára vonatkozó információk kikérdezése is a feladatai közé tartozik. Ez nem öncélú akadékoskodás, hanem fontos, a további teendőket megalapozó eszköz. Hiszen nem mindegy, milyen mentőegységet riasztanak a beteghez" – magyarázta a szóvivő. Ettől függetlenül a hívásfogadás szakszerűségét, megfelelőségét vizsgálni fogják.