Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","shortLead":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","id":"20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1.jpg","index":0,"item":"d72786de-8583-4aa0-97b9-346a47ef8bea","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","timestamp":"2025. április. 01. 15:57","title":"Három áldozata van a Xiaomi SU7 első halálos balesetének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn Oura Health idejében felismerte ezt a trendet, és sikerült is betörnie az intelligens gyűrűk piacára. A Samsung úgy gondolta, talán érdemes egy váratlan húzással elejét venni a finn céggel való esetleges pereskedésnek.","shortLead":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn...","id":"20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8.jpg","index":0,"item":"6b20d501-39d4-4596-920d-30d50424cf0c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","timestamp":"2025. április. 01. 06:03","title":"„Egy gyűrű mind fölött, egy gyűrű kegyetlen”: Megelőző csapást mért volna a Samsung az Ourára, de nem úgy sikerült, ahogy elképzelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9692b23d-fcb3-45e5-86f5-940440148d5a","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme a „tökéletes” termék megalkotásának, vagy ha van egy jó ötlet, többet ér gyorsan lépni és belevágni? Mennyiben különbözik az üzleti modell attól függően, hogy csokit vagy egy fehérneműt szeretnénk eladni? – a this is Redy alapítóival beszélgettünk.","shortLead":"Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme...","id":"20250401_Merlegen-podcast-this-is-Redy-menstruacios-bugyi-fenntarthatosag-Molnar-Dora-Tasnadi-Adam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9692b23d-fcb3-45e5-86f5-940440148d5a.jpg","index":0,"item":"6fcffb0f-8f40-406c-8eab-bc442fec0f77","keywords":null,"link":"/kkv/20250401_Merlegen-podcast-this-is-Redy-menstruacios-bugyi-fenntarthatosag-Molnar-Dora-Tasnadi-Adam-ebx","timestamp":"2025. április. 01. 15:45","title":"„A nők igénylik, hogy ne XS-es modelleken mutassuk be a bugyikat” – nemcsak üzlet, tabudöntögetés is a Redy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA vizsgálata szerint a mikrogravitáció nem egyformán hat a csontokra: van, amelyik gyorsabban épül le a többinél.","shortLead":"A NASA vizsgálata szerint a mikrogravitáció nem egyformán hat a csontokra: van, amelyik gyorsabban épül le a többinél.","id":"20250401_urutazas-hatasa-csontok-leepulese-nasa-egerkiskerlet-nemzetkozi-urallomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"4eeceee0-f734-42f3-9b58-383bf6f62582","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_urutazas-hatasa-csontok-leepulese-nasa-egerkiskerlet-nemzetkozi-urallomas","timestamp":"2025. április. 01. 14:03","title":"Furcsa dolog történt az egerekkel, amelyek 37 napig voltak a Nemzetközi Űrállomáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6032c02-6f87-456b-a07b-65ae246eeaae","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy érzi, ki akarnak velük babrálni.","shortLead":"Úgy érzi, ki akarnak velük babrálni.","id":"20250401_Hadhazy-Akos-rendorseg-tuntetes-Erzsebet-hid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6032c02-6f87-456b-a07b-65ae246eeaae.jpg","index":0,"item":"2df4efeb-49e7-4ecc-9818-2d42efa0f23d","keywords":null,"link":"/itthon/20250401_Hadhazy-Akos-rendorseg-tuntetes-Erzsebet-hid","timestamp":"2025. április. 01. 08:32","title":"Hadházy szerint a rendőrség „arrébb tolta” a tüntetést, hogy ne látszódjon, milyen sokan vannak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9b74ce1-44de-443b-b13b-a23d42f36c62","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az egykori párbajtőrvívó olimpikon 2010 óta dolgozott a cégnél.","shortLead":"Az egykori párbajtőrvívó olimpikon 2010 óta dolgozott a cégnél.","id":"20250401_Kulcsar-Krisztian-a-Tiszat-valasztotta-a-BAV-helyett-hvg-cegvilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9b74ce1-44de-443b-b13b-a23d42f36c62.jpg","index":0,"item":"a0100e5f-d778-4e56-852d-d80d967324c5","keywords":null,"link":"/360/20250401_Kulcsar-Krisztian-a-Tiszat-valasztotta-a-BAV-helyett-hvg-cegvilag","timestamp":"2025. április. 01. 10:49","title":"Kulcsár Krisztián a Tiszát választotta a BÁV helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két év próbára bocsátották.","shortLead":"Két év próbára bocsátották.","id":"20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114.jpg","index":0,"item":"df97315d-65c7-49ff-b362-fc72d60e8e12","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","timestamp":"2025. április. 02. 10:04","title":"Bűnösnek találta a bíróság a 16 éves lányt, aki bombariadóval ijesztett rá két gyermekotthonra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","shortLead":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","id":"20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227.jpg","index":0,"item":"477f507a-d31d-44f8-86e3-7a0c205dc4f0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","timestamp":"2025. április. 01. 07:21","title":"Őrült rekordot futott az Aston Martin hiperautója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az M70 autóút teljes autópályává fejlesztését javasolja a 2x1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére július elején létrehozott eseti munkacsoport - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A szakértői testület az M70 autóút 2x1 sávos szakaszainak 2x2 sávossá bővítéséhez szükséges tervezési feladatok elindítását, a beruházás közútfejlesztési programba emelését kezdeményezi. Az előkészítés ideje alatt, a kivitelezés megkezdéséig további forgalombiztonsági beavatkozásokat javasol. A szakvélemény elfogadása esetén nem épül több fizikai elválasztás nélküli autóút Magyarországon.
Sűrű balesetek: a júniusi buszbaleset
MTI / Varga György
A munkacsoport megállapította, hogy az M70 baleseti mutatói - a közelmúlt tragikus balesetei ellenére - más 2x1 sávos autóutak vagy főutak hasonló adataival összevetve nem kiemelkedően rosszak, azonban a forgalombiztonság további intézkedésekkel javítható és javítandó. A balesetek elkerülését leghatékonyabban szolgáló megoldás az M70 2x1 sávos szakaszainak mielőbbi átépítése.
A bővítéshez új engedélyeztetésre van szükség. Az előkészítés időigénye így legalább három, a kivitelezésé további mintegy másfél év. A lehető legkorábbi megvalósítás érdekében a munkacsoport az előzetes becslés alapján 7-8 milliárd forintba kerülő beruházás útfejlesztési programba, azon belül a 2016-ig terjedő első ciklusba illesztését látja indokoltnak.
Az átmeneti időszakban a testület javasolja az M70 2x1 sávos szakaszain részben már bevezetett előzési tilalom teljes kiterjesztését kettős záróvonal, közötte piros színű burkolati jelekkel, továbbá a haladási irányt jelző nyílpárok felfestését. A szakértők a kétirányú járműforgalmat függőleges műanyag terelőelemekkel is elválasztanák, megszüntetnék a jelzőtáblák bal oldali ismétlését, továbbá a 2x2 - 2x1 sávos szakasz-átmeneteknél figyelmeztető akusztikus burkolati jeleket helyeznének el.
A szakértői javaslat szerint a tervezett utak biztonságának javítása érdekében szükséges a hosszú távú fejlesztési programban szereplő, mintegy 700 kilométernyi, első ütemben 2x1 sávos autóútként, előzési szakaszokkal megépítendő gyorsforgalmi út felülvizsgálata és más kategóriákba való átsorolása.
A munkacsoport a további tragikus balesetek megelőzése érdekében az M70-es autóútnál nagyobb baleseti kockázatú utakon is hasznosnak látná hasonló mélységű közlekedésbiztonsági felülvizsgálatok, szükség esetén beavatkozások elvégzését. A 3,5 tonna feletti tehergépjárművek autóutakon megengedett legnagyobb sebességének újragondolását kezdeményezi a KRESZ-ben.
Az M15 és M70 autóutakon júniusban történt tragikus közlekedési baleseteket követően a szaktárca által életre hívott eseti munkacsoportba az NFM mellett az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Közlekedéstudományi Intézet, a Magyar Közút NZrt., a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Útügyi Társaság, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőr-főkapitányság, az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatal delegált szakértőket. A testület öt alkalommal ülésezett, július közepén helyszíni bejárást tartott az M70 autóúton - tartalmazza a tárca közleménye.