Tetszett a cikk?

Hozzászokhattunk, hogyha bemegyünk egy boltba, zene szól. Helye válogatja, hogy ez az eladó kedvenc cédéje, rádiója vagy valami más válogatás. Egyre több üzlet szervezi ki e tevékenységét is.

A Mood Media Magyarország a minap adta hírül, hogy továbbfejlesztette együttműködését a legnagyobb hazai tulajdonú kiskereskedelmi áruházlánccal, a CBA-val. A cég eddig közel 400 CBA-üzletben szolgáltatott az üzletlánc igényeihez illeszkedő háttérzenét. Kíváncsiak voltunk, hogyan működik a rendszer, és mit takar “minőségi háttérzene” kifejezés, ezért megkerestük a cég ügyvezetőjét.

“A zene lejátszása történhet műholdas, internetes kapcsolaton keresztül, de akár letöltve vagy streamingelve is, a frissítés pedig távolról vagy adatlemezzel a helyszínen” – mondta Antal Tamás ügyvezető igazgató. A cég zenei repertoárjában olyan előadók művei szerepelnek, amelyek közvetlenül a Mood Mediával állnak szerződéses kapcsolatban, így állítása szerint az üzletek a szokásos nyilvános közzétételi díjakhoz képest gazdaságosabban tudják igénybe venni a zeneszolgáltatást. A cég által összeállított zenei anyag főként vokális popzenei válogatás, elsősorban brit előadók dalaiból.

„Ezek többnyire olyan számok, amelyek mentesek minden szélsőséges hangzástól” – mutat rá Antal. A szakember szerint a túlzottan pörgő ritmusú, esetleg intenzív gitárszólót tartalmazó dalok nem alkalmasak e célra. Ennél szolgáltatásnál az a fontos, hogy a vásárlás során ne vonja el a figyelmet a zene, hanem hangulati elemként hasson. Kérdésünkre, hogy ez konkrétan milyen előadókat jelent, az ügyvezető példaként Ellie Lawsont, Marcel Legane-t, a Wild wolves-t és Lee MacDougallt említette.

A Mood Media Magyarországon 1996 óta van jelen, hazai ügyfelük többek között a Tesco, a Bauhaus, a Praktiker, az Allee, az Aréna Plaza, az Árkád, a FourSeasons, a Hotel Kempinski és a Danubius hotellánc.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!