Bár az augusztus 31-ei kifizetési határidőt követően kissé csökkent a reálhozam-számításokkal kapcsolatos panaszok száma, ennek ellenére még szeptember első heteiben is számos reklamációról, érdekes történetről lehetett hallani. Egy olvasónk legutóbbi, ebben a témában írt – 620 ezer forintnyi reálhozam "elpárolgásáról" szóló – cikkünk megjelenését követően keresett meg bennünket kérdésével.
A volt tag sok más korábbi ügyfélhez hasonlóan azért vette fel a kapcsolatot a magánnyugdíjpénztárral, mert a számára kifizetett végső reálhozam jelentősen elmaradt az előzetesen kalkulált összegtől. A pórul járt fogyasztó a PSZÁF javaslatának megfelelően havi bontású kimutatást kért a pénzintézettől, ami rendben meg is érkezett, azonban igen meglepő adatokat tartalmazott.
Az ügyfél összevetette a pénztár könyvelésében szereplő számokat a munkáltató által havonta utalt összegekkel, s a két érték egyetlen esetben sem egyezett meg. Mit mond a PSZÁF, mivel védekezik a pénztár és kihez fordulhat a panaszos? A válaszokat Jandó Zoltán cikkében az Adózónán olvashatja.