Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Tagadta bűnösségét a MÁV Általános Biztosító Egyesület milliárdos sikkasztással, hűtlen kezeléssel vádolt egykori vezetője a Fővárosi Bíróságon kedden megkezdődött büntetőperben.
A vád szerint Kiss Bálint Gyula 887 millió forint vagyoni hátrányt okozott a biztosítónak ingatlanügyletekkel, bérleti szerződésekkel és más fiktív, ellenszolgáltatás nélküli vagy gazdaságilag irracionális szerződésekkel, és sok száz millió forintot a maga, illetve a családja számára tulajdonított el a biztosító vagyonából a 2008 áprilisi letartóztatása előtti csaknem fél évtized során.
A gépkocsi-kötelezőbiztosítással foglalkozó egyesület tevékenységét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 2008 áprilisában felfüggesztette, majd az év nyarán annak engedélyét visszavonta tartalékhiány miatt. A kedden megkezdődött büntetőperben az elsőrendű vádlott tagadta bűnösségét és azt mondta: a biztosító volt az élete, kétszázmillió forintot tett bele a saját adózott jövedelméből, a probléma az lehetett, hogy az túl nagyra nőtt, túl jól ment nekik.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.