Befejeződött az M6-os autópálya minden alagútjára kiterjedő – az alagút falán észlelt repedések okait feltáró – vizsgálat. A rendszeres geodéziai, valamint összetett talajmechanikai elemzéseken és helyszíni szemléken alapuló vizsgálat kimutatta, hogy a repedéseket a nyílt szakaszok vonatkozásában a visszatöltött föld talajmechanikai jellemzői és beágyazódási problémái, és részben a tavalyi év szokatlanul csapadékos időjárása okozta - közölte a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.
A rendszeres monitoring eredményei alapján ugyanakkor az is egyértelműen megállapítható, hogy a repedések észlelése óta az alagutak állapotában lényegi változás nem következett be.
Az elvégzett vizsgálatok alapján a MAK Zrt. szakvállalkozók bevonásával decemberben megkezdi a garanciális helyreállítási munkálatokat az alagúton kívüli terülteken, ezt követően pedig a járatokban. A külső munkálatok várhatóan nem fogják az alagutak forgalmát érinteni. Az alagút helyreállítási munkáit a MAK Zrt. a garanciális kötelezettségeinek megfelelve saját költségére végzi el.