Már tesztelik a szegedi 1-es villamos új pályáját

Elindult a próbajárat a szegedi 1-es villamos belvárosi szakaszán, az Anna-kúti csomópont és az Indóház tér között. Ezt a részt is felújították, a vasútállomás előtti Indóház térrel együtt. Az 1-es villamos pályájának többi részét már korábban korszerűsítették.

  • hvg.hu hvg.hu
Már tesztelik a szegedi 1-es villamos új pályáját

A Szegedi Közlekedési Társaság flottájába tartozó járműtípusok tesztelték a felsővezetékeket, a vágányokat és a peronokat a most elkészült szakaszon. Ez a műszaki átadás megkezdésének egyik feltétele – írja a delmagyar.hu.

Az SZKT ügyvezető igazgatója, Tóth István Tibor azt mondta: december 15-én állhat vissza a villamosforgalom az egész 1-es vonalon, amelyen a legtöbben utaznak naponta, vagyis a járművek újra a Nagyállomástól a Rókusi pályaudvarig közlekednek majd.

MTI / Kelemen Zoltán Gergely

Szegeden az uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedési projekten belül 4,9 milliárd forintot költöttek az 1-es villamos átépítésére.

Az első ütemben az 1-es villamosvonal két szakasza újult meg: a Kossuth Lajos sugárúton a Rókusi végállomás és Anna-kút közötti rész, illetve a Boldogasszony sugárúton az Aradi vértanúk tere és a Szent Ferenc utca közötti rész. Ezeken a helyeken már korábban helyreállt a forgalom.

A másik ütem 2011 áprilisában kezdődött el az Indóház tér teljes átépítésével, majd júniusban az 1‑es villamosvonal Anna-kút és az Aradi vértanúk tere közötti szakaszának korszerűsítésével. Kicserélték az egész pályát, a felsővezetékeket, akadálymentes megállókat építettek új szélfogókkal, a bíróság előtt pedig füves vágányt alakítanak ki, 310 méter hosszon.