szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV helyzetéről, finanszírozásáról egyeztet keddi ülésén a kormány; a találkozón részt vesz Tarlós István főpolgármester is. A javaslatok között szerepel a BKV zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatásának feloldása, az úthasználati díj bevezetése, a régiós elvű közösségi közlekedési adó kivetése, a helyi iparűzési adó mértékének emelése, a közösségi közlekedés áfakulcsának 27-ről 5 százalékra történő csökkentése.

A főváros tömegközlekedés-finanszírozási tárgyalóbizottsága, vagyis Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor pénzügyi és György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettesek, Németh Zoltán fővárosi Fidesz-KDNP-s frakcióvezető és Rogán Antal, a gazdasági bizottság fideszes elnöke január elején küldte meg a javaslatait a kormányfőnek és több kormánytagnak.

A javaslatok között szerepel a BKV zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatásának feloldása, az úthasználati díj bevezetése, a régiós elvű közösségi közlekedési adó kivetése, a helyi iparűzési adó mértékének emelése, a közösségi közlekedés áfakulcsának 27-ről 5 százalékra történő csökkentése.

A főváros elképzelései között van a rossz hatékonysággal folytatott tevékenységek kiemelése a BKV kereteiből. A városvezetés a parkolási bevételek fővároshoz rendelését indítványozza, valamint a fővárosi és a kerületi önkormányzatok forrásainak megosztásán is változtatna, ehhez azonban Rogán Antal különvéleményt fűzött, jelezve, hogy nem ért egyet velük.

Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca fővárossal folytatott tárgyalásokra kijelölt államtitkára korábban azt mondta az MTI-nek, hogy 2012-ben a tárca nem lát lehetőséget a parlament által már elfogadott jogszabályok módosítására. Példaként említette az adótörvényeket, a forrásmegosztásra, valamint a parkolási bevételekre vonatkozó szabályozást.

Jelezte: az egyeztetéseken mindvégig az "egy forint - egy forint" elvet képviselte a finanszírozás kérdésében, vagyis amennyit a főváros vagy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hozzátesz a tömegközlekedési vállalat kasszájához, annyit tesz hozzá a kormányzat is.

Mint arról beszámoltunk: a nemzetgazdasági tárca támogatná, hogy havi tízezer forintos különadót vessenek ki mindenkire, aki gépjárművel Budapest utcáin megjelenik. A hivatásos sofőrök átgondolatlannak tartják és nem értenek egyet az úthasználati díj tervezett bevezetésével, a taxisok demonstrációra is készek a Népszabadság szerint.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lehúzott több gyárat és átverte Demján Sándort is – Magyar svindlerek, 6. rész

Lehúzott több gyárat és átverte Demján Sándort is – Magyar svindlerek, 6. rész

Alaposan megemelték az 1100+ lóerős csúcs-Tesla árát

Alaposan megemelték az 1100+ lóerős csúcs-Tesla árát

A biztonságért a szabadságot adják a megfilmesített Szép új világban

A biztonságért a szabadságot adják a megfilmesített Szép új világban