szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Gyorsan el kellene helyezkedniük a Malév pilótáinak, mert 90 napi repülési szünet után próbarepülést kell végezniük, hat hónap után pedig lejár az engedélyük - mondta el Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke szerdán.

Kedden a Wizz Air és a Ryanair is tájékoztatót tartott a Malév-pilóták számára. Jelentkezési lapokat osztottak ki, és ennek alapján hívják majd be a pilótákat a felvételi beszélgetésre - közölte. 

Óvári Tamás kifejtette, hogy a Ryanairnél magasabbak lennének a bérek, mint a Malévnál voltak, de mindenről - többek között a ruházatról is - a pilótáknak kell gondoskodniuk. "A Malév védőháló volt" - fűzte hozzá. A Wizz Air a Malévhoz hasonló béreket kínál. Aki a Wizz Air-hez szeretne menni, annak - az Airbus 320-as repülőgépre - mintegy 30 ezer eurós költséggel átképzést is kellene vállalnia. 

A szakszervezeti vezető keserűen jegyezte meg, hogy Európában most már Magyarország az egyetlen, amelynek nincs légitársasága. 

Óvári Tamás szólt arról is, hogy a 200 volt Malév pilóta közül mintegy 80 tud elhelyezkedni, részben azért, mert a piac ennyit tud felszívni és az 55 éven felülieknek már kicsi az elhelyezkedési esélye. Ugyanakkor a kapitányokat keresik, az első tiszteket nem. A kapitányok a legképzettebbek és legalább 10 év gyakorlatuk van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!