szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV-nál azt tervezik, hogy nem büntetnék meg azokat a vasutasokat, akik bevallják, hogy hibáztak – írja a Blikk.

Büntetlenség lenne a jutalma a vasutasok körében annak, ha utólag bevallanák, hibáztak – írja a Blikk. Túrós András, a MÁV biztonsági igazgatója egy szakmai egyeztetésen azt mondta: minősíthetetlen a mozdonyvezetők figyelmetlensége, és tűrhetetlen a vonatveszélyeztetések száma.

„A cél nem a felelősségre vonás, hanem hogy megtaláljuk az okokat, és így vegyük elejét a bajoknak” – indokolta Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke.

hvg.hu archív

A Blikk több olyan esetről is beszámolt, amikor a mozdonyvezető a tilos jelzés ellenére indította el a vonatot, vagy a bakter adott szabad jelzést a tilalom ellenére.

Tavaly május 16-án Turáról és Aszódról is elindult egy-egy szerelvény, egy Intercity és egy gyorsvonat 120 kilométeres sebességgel, ugyanazon a vágányon, egymással szemben. A tragédia a lap szerint végül azért nem következett be, mert az ügyeletes szolgálatvezető időben kapcsolt, és rádión értesítette az egymással szemben rohanó vonatok masinisztáit, hogy azonnal álljanak meg.

Már az idei év első hónapjában is egymást érték a veszélyhelyzetek – részletezik. Újév napján Háros állomáson túlfutott a vonat. Hortobágynál rossz vágányra irányítottak egy vonatot január 4-én, 25-én pedig Balatonfenyvesnél a személyvonat nem állt meg a tilos jelzésnél.

Erről az esetről a MÁV azt mondta az Origónak, hogy két dolgozó hibázott. A vasúttársaság szerint nem volt balesetveszély, mert ezt az automata biztosítóberendezés kizárta, de a rendőrségi vizsgálat még tart.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!