szerző:
hvg.hu

Schmitt Pál köztársasági elnök nyilvános programjai látványosan lecsökkentek a plágiumbotrány kipattanása óta - áll a Blikk hétfői számában. A lapnak az elnöki hivatal azt állította, hogy az államfő programjai honlapjukon követhetők, ám egy szombati nyilvános szereplése előzőleg mégsem szerepelt ott. A KEH cáfolja a Blikk több állítását.

A Blikk hétfői számában azt írja: végignézték a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH) honlapjának naptárát, és számba vették az államfő elmúlt bő egy évének programjait. A lap számításai szerint 2011-ben még havi 5-9 alkalommal találkozott az emberekkel: sportrendezvényekre, koncertekre, tudományos konferenciákra látogatott, számolatlanul adta az interjúkat tucatnyi zártkörű protokollesemény mellett is.

Január 10-e után, vagyis amikor a hvg.hu megírta, hogy az államfő 1992-es doktori értekezése erős plágiumgyanút vet fel, a sorozat megszakadt. Schmitt a plágiumvádat követően januárban már csak egy nyílt hazai programon vett részt, amely a rendszeres országjáró körútja volt Heves megyében, illetve egy interjút adott a Kossuth rádiónak - írja a Blikk. Februárban pedig az államfő a Debreceni Egyetemre látogatott, ahol már elkülönítették az újságíróktól, s a program is az utolsó pillanatokig változott - áll a lapban.

A Blikk megkérdezte a KEH-et, miért csökkent a nyilvános programok száma, illetve van-e ennek köze a plágiumvádhoz, mire a hivatal azt felelte, hogy az "elnök úr programjait honlapunkon továbbra is az eddigiekhez hasonlóan figyelemmel kísérhetik". Ám ez a Blikk szerint nem igaz, pénteken ugyanis a honlap naptárjában még szó sem volt arról, hogy Schmitt Pál február 22-éig bármiféle programon is részt venne. Csakhogy szombaton az elnök mégiscsak ott volt az Erkel Színház felújításáért rendezett gálaesten az Operában, ennek pedig a naptárban pénteken nem volt nyoma, csak utólag tették fel - állítja a Blikk.

Az államfő hivatala cáfolja a Blikk több állítását

A KEH sajtóosztálya délutáni közleményében megdöbbenésének adott hangot, mert a Blikk szerintük több olyan állítást közöl, amelyek nem felelnek meg valóságnak. "Az állításokkal ellentétben" tájékoztatásul közölték: a KEH honlapján közzétett adatok alapján Schmitt Pál a 2011-es évben több mint háromszáz programon vett részt, valamint, hogy egy operaházi jótékonysági koncerten való részvételét már az előző napon feltüntették a hivatal honlapján.

A KEH szerint az összehasonlító számadatok sem felelnek meg a valóságnak, hiszen a köztársasági elnök 2011. február 18-áig tizenegy, 2012. február 18-áig pedig tíz programon vett részt, szemben az újság által közölt kilenc és kettő alkalommal. A cikkben szereplő – táblás tüntetőket ábrázoló fotó – a lap állításával ellentétben nem Debrecenben, hanem Egerben készült 2012. január 19-én - írták a közleményben. A KEH közölte, a lap főszerkesztőjétől levélben kérik a helyreigazítást.

Schmitt nem válaszolt

Schmitt Pál múlt heti, parlamenti megjelenése során nem engedte, hogy munkatársunk interjút készítsen vele, riporterünk helyszínen feltett kérdésére nem válaszolt.

A hvg.hu azt írta, hogy a köztársasági elnök 1992-ben írt doktori disszertációjának nagy része szinte szóról szóra megegyezik egy bolgár sportkutató által még a nyolcvanas években írt tanulmány szövegével, kisebb része egy német kutató tanulmányának a szövegét idézi, és a dolgozat ráadásul nem felel meg a doktori disszertáció alapvető követelményeinek sem, ennek ellenére summa cum laude minősítést kapott bírálóitól. A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának dékánja két hét múlva létrehozta azt a tényfeltáró bizottságot, amely Schmitt kisdoktori disszertációja létrejöttének körülményeit vizsgálja. A vizsgálat eredményéről március 28-án számolnak be.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A kamaszkori durvulásnak van egy különlegesen pozitív hozadéka

A kamaszkori durvulásnak van egy különlegesen pozitív hozadéka

Iparűzési adó: Győr lehet az egyik legnagyobb vesztes

Iparűzési adó: Győr lehet az egyik legnagyobb vesztes

Verekedésre felbujtással, zaklatással vádoltak meg egy testnevelőt, elküldte az iskola

Verekedésre felbujtással, zaklatással vádoltak meg egy testnevelőt, elküldte az iskola

Szíria ellenséges célpontokra lőtt Damaszkusz felett

Szíria ellenséges célpontokra lőtt Damaszkusz felett

Fű alatt államosítanák az MTA teljes ingó vagyonát

Fű alatt államosítanák az MTA teljes ingó vagyonát

Radar360: Tarsolytól 11 milliárdot hajtanának be, itt vannak az új helikopterek

Radar360: Tarsolytól 11 milliárdot hajtanának be, itt vannak az új helikopterek