szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Magyar Betegszállítók Országos Egyesülete szerint Csongrád megyében a többi helyi betegszállító cég tartalékautóinak üzembeállításával oldják meg a betegek fuvarozását, miután az egyik szegedi betegszállító cég jelezte, hogy márciustól nem vállal több munkát. Az MBOE szerint a betegszállítás zavartalan fenntartására ez nem jelent tartós megoldást.

Ezek az autók rossz műszaki állapotban vannak, nem tarthatóak hosszú távon szolgálatban. Ráadásul a tartalékautók többletköltsége még nehezebb helyzetbe hozza a többi helyi betegszállító céget - számolt be az MBOE közleményében.

A Délmagyarország a keddi számában írt arról, hogy március elsejétől nem szállít több, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) által finanszírozott beteget az egyik szegedi betegszállító cég, a Maros Sped Kft.

A négy szegedi betegszállító cég egyike már egy éve jelezte: a piacon uralkodó jelenlegi feltételekkel nem lesz hajlandó tovább végezni ezt a munkát. A vállalkozás egy év alatt 7 millió forintos deficitet halmozott fel az alulfinanszírozottság miatt. Helyette a másik három vállalkozásnak kellene helytállnia, de azt mondják, ez jogilag és anyagilag is megoldhatatlan – írta a napilap. A Maros Sped szállította a betegeket Szőregről, Deszkről, Hódmezővásárhely egy részéről, Algyőről, Újszentivánról, Tiszaszigetről, illetve Szeged területének negyedéről.

Az MBOE az MTI-hez eljuttatott közleményben kiemelte: az egyesület a leállások elkerülése érdekében az illetékes minisztériumnak, valamint szervezeteknek folyamatosan jelezte a "veszélyt", hogy árkompenzáció nélkül a betegszállítók működése lehetetlenné válik, a betegszállító cégek leállásához vezethet, és végül a szolgáltatás működésében is zavarokat okozhat.

Az alulfinanszírozottság a kisvállalkozásokat még súlyosabb anyagi helyzetbe sodorta, bizonyítva azt, hogy megfelelő anyagi támogatás nélkül a betegszállító szervezetek a csőd szélére kerülnek. Ennek példája a most leálló szegedi kisvállalkozás is, amely a Csongrád-megyei betegszállítás egynyolcadát látta el. A betegszállítók egyesülete szerint a szegedi vállalkozás leállása a betegszállítás alulfinanszírozottságának "első áldozata". A jelenség várható volt, és gyors megoldás hiányában később ez nagyobb mértékben is jelentkezhet" - fogalmaztak a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!