szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bruttó 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött a Miniszterelnökség az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. Az Index azt írja: a cég az MFB volt vezérigazgatójáé, Patonai Péteré, aki a nemzeti fejlesztési miniszter, Németh Lászlóné volt főnöke is egyben.

A kormányzati portálon nyilvánosságra hozott - hirdetmény közzétételével indított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként létrejött - kontraktus az áfával együtt 800 100 000 forint keretösszeg teljes felhasználásáig, de legfeljebb az aláírástól számított egy évig hatályos azzal, hogy az utolsó pénzügyi teljesítésre 2013. június 30-ig kerülhet sor.

A cég eseti megrendelések alapján dolgozik, feladata a Miniszterelnökség integrált kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó stratégiai tervezési, tanácsadási, kreatív tervezési, médiavásárlási és -gyártási, szervezési, produkciós, valamint telemarketing feladatok ellátása.

Az I.M.G. dolgozhat ki média- és márkakommunikációs stratégiát, tervezhet médiakampányokat, részt vehet rádióreklámok és reklámfilmek elkészítésében. Utóbbi kapcsán a keretszerződéshez kapcsolódó műszaki leírásban az olvasható: a Miniszterelnökség arra törekszik, hogy a társadalmi célúság követelményeinek megfelelő, kis költségvetésű reklámfilmeket tegyen közzé. Az I.M.G. a dokumentáció alapján call centeren keresztüli kutatásokat és automata hívásokat is lebonyolít majd a Miniszterelnökség részére.

Az Index azt írja: az I.M.G. 2010 nyarától többségi tulajdont szerzett Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank élén állt. Az Index információi szerint Patonai vezérigazgatósága idején került a pénzintézethez hitelezési igazgatónak Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter. Úgy tudják, Patonai kifejezetten személyes és bizalmi viszonyban állt a jelenlegi miniszterrel, akivel a 90-es években még az izraeli hátterű Leumi Hitelbanknál kezdték a közös munkát.

Privilegizált helyzet

A Népszava tavaly októberi cikke szerint a tavalyi népszámlálásra költött minden századik adóforint az I.M.G. Inter Media Group Kft.-hez vándorolt, ez a cég az utóbbi évben sorra nyeri a százmilliós állami megbízásokat. 2010-ben a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-t az sem zavarta, hogy akkor még a társaság tulajdonosai között egy, az ideális offshore-helyszínként ismert amerikai Delaware államban bejegyzett cég volt.

2011 januárban az I.M.G.-t választotta ki pályázaton a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. óriásplakátjai, citylight- és telefonfülke-hirdetései kihelyezésére - az év végéig nettó 21 millió forintos megbízási díjért. 2011 februárjában ugyancsak az I.M.G. kapott nettó 24,9 milliós megbízást a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Új Széchenyi-terv pályázatainak meghirdetéséhez kapcsolódó médiavásárlási és médiaügynökségi feladatokra - írta a lap.

Egy hónappal később pedig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) kötött az I.M.G.-vel nettó 272 millió szerződést a tárca média-, márkakommunikációs stratégiájának kidolgozására, médiakampányok tervezésére, médiavásárlásra, kampányok utóértékelésére és kutatások elkészítésére. Nem sokat kellett várni a következő megbízásra sem: májusban a Café Médiával közösen szintén az I.M.G. nyerte a Mol Nyrt. meghívásos médiatenderét, amelyen ugyancsak közterületi hirdetésekre vonatkozó médiafeladatokra kerestek partnert. Az I.M.G. 2010-ben is kapott már állami megbízásokat: júliusban éppen a MNV Zrt.-től.

A dokumentum szerint a kormányzati kommunikáció alapvető célja, hogy bemutassa: a kormány összefüggő döntések sorozatával tudatosan építi az erős, jól működő, nemzeti érdekeket képviselni és érvényesíteni képes Magyarországot. A gazdaság talpra állítása, valamint a jó és erős állam megteremtése elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a nemzeti együttműködés rendszere hosszú távon is szilárd és működőképes kormányzati bázis maradjon - írják a kommunikációs stratégiai irányról szóló részben. E szerint az emberek többsége támogatja a kormány munkáját és elégedett annak intézkedéseivel, azonban ahhoz, hogy "ez a hallhatólagos támogatás tevőleges összefogássá váljon, egy új, átfogó meggyőződés megalapozása szükséges".

Az anyag fontos feladatként jelöli meg, hogy meghatározott intézkedések köré brandeket építsenek fel, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek. Már megalapozott brandként beszél a leírás a "Versenyképes Magyarország" és a "Jó állam" brandekről, a felépítésre várók között említi a "Működőképes egészségügy", a "Kulturális állam", a "Zöld állam" és a "Lehetőség" brandeket.

A következő időszak kiemelt feladatának nevezik a bulvársajtó tudatos használatát és azt, hogy lehetőséget adjanak a visszacsatolásra, a kétirányú kommunikációra. A szóhasználat kapcsán a Miniszterelnökség megjegyzi, a kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell "a már bejáratott, jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint a nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész".

A tárgyalásos eljárás ajánlattételi szakaszában ügynökségi mintafeladatot írtak ki, amelynek kidolgozása a közbeszerzési eljárásban való részvétel egyik alapfeltétele volt. Témája a "Nemzeti Konzultáció a közbiztonságról" volt, a kampány fiktív költségvetését 50 millió forintban jelölték meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!