Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Nyolcszázmillió forint hiányzik a betegszállító cégek költségvetéséből, ekkora lenne a 2012. évi kompenzáció összege a tavalyi elmaradással együtt – állítja a betegszállítók egyesülete – írja a Népszava csütörtöki száma.
Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke a lapnak elmondta: a betegszállítás költségei drasztikusan emelkedtek, elsősorban az egekbe szökő gázolajárak miatt. A finanszírozás viszont változatlan maradt, így a betegszállítók közel egy éve nem tudják pótolni a leamortizálódott gépjárműveket. A betegszállítás finanszírozása az elmúlt három évben abszolút értékben még csökkent is, ugyanakkor a betegszállítási igény közel harminc százalékkal növekedett. Az MBOE jó ideje a finanszírozást javító jogszabály-változtatásokat javasolt, azonban ezeknek csak egy részét fogadták el – tette hozzá az elnök.
Az elmúlt évben az OEP által finanszírozott szervezetek költségei csak a gázolajár növekedése miatt (a kilométer-teljesítményre vetítve) 18 forinttal emelkedtek. A NEFMI tavaly két alkalommal adott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott pénz még 50 százalékban sem fedezte a gázolajár-emelkedés miatt megnövekedett tényleges kiadásokat.
A hiányzó összeget a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből kellett fedezniük, de ez hosszú távon nem folytatható, mert a betegszállító szervezeteknek további hitelekre nincs lehetőségük, és a gépkocsik állapota is aggasztó. Az egyesület számításai szerint az idei évben szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forint. Ugyanakkor az idei büdzsében hiába keresik többletköltségek fedezetét, ezért ismét a NEFMI-hez fordultak segítségért.
Az egyesület a cikk szerint arra figyelmeztet: az emelkedő gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján fennakadások várhatók a betegszállításban, ami végül a betegszállító szervezetek működésének teljes ellehetetlenüléséhez vezethet.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.