szerző:
MTI

Elkészült Debrecenben és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasút-fejlesztésének részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amit hétfőn mutattak be a városházán a tervezők.

Pajna Zoltán (Fidesz), Debrecen alpolgármestere a bemutató helyszínén az MTI-nek elmondta: az Európai Unió 2014-2020 költségvetési időszakához igazodva szeretné elérni, hogy ütemezetten elkezdődjön Debrecen elővárosi közlekedési fejlesztése. A hosszú távú projektben növelnék a kötöttpályás közlekedés arányát annak érdekében, hogy lerövidüljön a közlekedési idő Debrecen 450 ezres agglomerációjában - tette hozzá.

Pajna Zoltán tájékoztatása szerint a fejlesztés első ütemében vasúti pályaépítésre, megállók, peronok kialakítására kerülne sor. Szeretnék bekapcsolni a vasúti közlekedésbe a debreceni repülőteret, de szerepel az elképzelésekben a hajdú-bihari megyeszékhely és Nagyvárad vasúti összeköttetésének megoldása is - fűzte hozzá az alpolgármester.

Elmondta, hogy a jelenlegi Nagyállomás mellett kialakítandó intermodális központ ügye már előrébb tart: a 767 millió forintos beruházás kétfordulós tervpályázatát meghirdették. A központ biztosítja majd az "átjárhatóságot" a vasúti, az autóbusz és a villamos közlekedés között.

A Debrecen és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasúti közlekedési rendszer fejlesztésével kapcsolatos hatástanulmányt a Közlekedés Kft. vezetésével hármas konzorcium készítette el - ismertették a városházán.

A közösségi közlekedés fejlesztésére három változatot - minimál, vasútra hangsúlyozott és átjárható közlekedési rendszer - dolgoztak ki, amelyek megvalósítása 2014-es árakon számolva 22,5 milliárd, 28,7 milliárd, illetve 40,25 milliárd forint lenne. A magas költségek miatt prioritási sort állítottak fel a tervezők a beruházás több szakaszban történő megvalósítására. 

A tervek között úgynevezett "tram train" megoldások is vannak, ami azt jelenti, hogy vasúti szerelvények is közlekednének belvárosi villamos vonalakon, illetve a villamosok is igénybe vehetnék a vasúti pályákat, ilyen formán összekötve Debrecent a környező településekkel.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Marabu Féknyúz: Így a katonatisztek is bemehetnek az évértékelőre

Marabu Féknyúz: Így a katonatisztek is bemehetnek az évértékelőre

Sorra szedik ki a rendőrök az autókat Budapest buszsávjaiból – videó

Sorra szedik ki a rendőrök az autókat Budapest buszsávjaiból – videó

Lovas-fáklyás felvonulást szervez Budapesten a Mi Hazánk, amin a Betyársereg és a Hatvannégy Vármegye is jelen lesz

Lovas-fáklyás felvonulást szervez Budapesten a Mi Hazánk, amin a Betyársereg és a Hatvannégy Vármegye is jelen lesz

Bevitték a börtönbe Orbán vendéglátóját, miután hír lett abból, hogy nem akar bevonulni

Bevitték a börtönbe Orbán vendéglátóját, miután hír lett abból, hogy nem akar bevonulni

Demeter Szilárd nem akarja, hogy Aczél Györgynek nézzék

Demeter Szilárd nem akarja, hogy Aczél Györgynek nézzék

Nálunk még az „új autó” is öreg, a behozott kocsik 60 százaléka tíz év feletti

Nálunk még az „új autó” is öreg, a behozott kocsik 60 százaléka tíz év feletti