Rendőröket záratna ki a nyomozásból a vesztegetési ügy egyik gyanúsítottja

Napokon belül dönthet a Legfőbb Ügyészség arról az indítványról, amelyben a rendőrségi vesztegetési botrányban meggyanúsított Kalmár Tamás védője a Központi Nyomozó Főügyészség eljárásában - a nyomozásban - részt vevő rendőrök kizárására tett előterjesztést - értesült a Magyar Nemzet.

  • MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu
Rendőröket záratna ki a nyomozásból a vesztegetési ügy egyik gyanúsítottja

Mint ahogy a hvg.hu is megírta, Kalmár Tamás, a BRFK közrendvédelmi főosztálya korábbi vezetőjének védője, Arató György egyebek mellett azt kifogásolta, hogy az eljárást folytató Központi Nyomozó Főügyészség olyan rendőröket vont be a vizsgálatba, akiktől a függelmi viszonyaikra tekintettel nem várható el az ügy elfogulatlan megítélése.

Arató György közölte, a kizárási indítványt arra alapozzák, hogy a főügyészség által a vesztegetési ügy feltárására alakított nyomozócsoportban nemcsak ügyészek, hanem odavezényelt rendőrök is dolgoznak. Mint mondta, nem kizárt, hogy ezek a rendőrök formálisan vagy informálisan jelentéseket tesznek az ügyről a Belügyminisztériumnak és a rendőri vezetésnek.

Megengedhetetlennek tartják, hogy az ügyben ne legyen teljes mértékben kizárt a tiltott információáramlás, és a tárcával, valamint a rendőri vezetéssel függelmi viszonyban lévő egyenruhások vegyenek részt egy olyan nyomozásban, melynek során társaikat gyanúsítottként vagy tanúként kell elszámoltatni tevékenységükről - mondta Arató György.

Az ügyészség a laphoz eljuttatott álláspontja szerint a kifogásban szereplő rendőrök törvényesen, a legfőbb ügyész döntése és az országos rendőrkapitány vezénylése alapján ügyészi utasítás és felügyelet mellet vesznek részt a nyomozásban.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.