szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Legalább 180 centiméter magasak lesznek azok a beléptető kapuk, amelyeket a budapesti metróállomásokon szerelnek fel az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez. Vagyis a bliccelők elvileg nem tudják majd átugrani azokat. Az utasok szombattól találkozhatnak az első tesztkapukkal a Corvin-negyednél lévő metróállomás induló oldalán – közölte hétfőn a Budapesti Közlekedési Központ.

Ki- és beléptető kapukat a metróállomások mellett egyes kiemelt HÉV-állomásokon szerelnek fel a tervek szerint, ha kiépítik a rendszert. Előtte azonban tesztelnek még négy különböző kaput a Corvin-negyedben június 8-ától, szombattól, várhatóan három hónapon át, de a próba idejét meghosszabbíthatják.

A kapukat olyan cégek biztosítják ingyen a teszteléshez, amelyek a BKK korábbi felhívására jelentkeztek és megfeleltek. Ilyen berendezések működnek például Párizs, Lyon, Stockholm, Barcelona, Brüsszel, Bilbao állomásain. Legalább 180 centi magasak, így a bliccelők nem tudják azokat átugorni.

A teszt arra lesz jó, hogy a szakemberek megtudják, hol lenne a kapuknak a legjobb helyük, mennyire megbízhatóak, milyen a minőségük, bírják-e a strapát.

A Corvin-negyedben ezután is hagyományos jeggyel vagy bérlettel lehet majd lejutni a metróhoz, de aki szeretné, beléphet a kapun az azon lévő gomb megnyomásával. Aki nem szeretné, kikerülhet a berendezést.

A próbaüzem időtartama alatt a beléptető kapuk felügyeletéről a BKK gondoskodik. A zökkenőmentes utasforgalmat a helyszínen kihelyezett tájékoztatók és hangos utastájékoztatás is segíti majd. A kampányban szerepelnek a mozgólépcső melletti plakátok, a gumikapaszkodók közötti reklámcsíkok, valamint az állomáson található óriásplakát, citylight és tartóoszlop felületek.

A Fővárosi Közgyűlés 2011. április 6-i döntésének értelmében az új elektronikus jegyrendszer kidolgozásával és megvalósításával a Budapesti Közlekedési Központot bízta meg. A BKK várhatóan idén nyáron írja alá az EBRD-vel a rendszer beszerzésére vonatkozó hitelmegállapodást. A teljes rendszert 2014 és 2016 között először a metró- és hév-hálózaton, majd a felszíni tömegközlekedési járműveken építik ki – emlékeztetnek a BKK közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!