Leköpdösik a trolivezetőket az új rendszer miatt

A BKK szakmailag átgondolatlan változtatásai miatt naponta szidalmazzák és köpködik a trolibuszvezetőket. Az első ajtós felszállás miatt a sofőröknek közel 50 fajta jegyet, bérletet és speciális utazási engedélyt kell ismerniük és ellenőrizniük. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint a helyzet tarthatatlan.

  • HavariaPress HavariaPress
Leköpdösik a trolivezetőket az új rendszer miatt
MTI / Máthé Zoltán

A BTDSZ vezetője szerint népszerűtlen, ráadásul a forgalmi utasítással ellentétes feladatokra kényszeríti a fővárosi trolibuszvezetőket a BKK. A szakmailag átgondolatlan változtatások miatt naponta szidalmazzák, leköpdösik, sőt megdobálják az utasok a sofőröket.

Fogalmuk sincs az utasoknak

A vezetőkre számos olyan feladatot róttak, amely nem munkaköri kötelességük, ráadásul nehezíti, gyakran kifejezetten akadályozza a zökkenőmentes közlekedést. Ilyen például az első ajtós felszállás, amiről egy ideje már nem tájékoztatják az utasokat – a BKK leszedette a járművek oldaláról a matricákat –, ezért azt hiszik, a sofőr hanyagságból nem nyitja ki a hátsó ajtókat. Az első ajtós felszállás miatt a sofőröknek közel 50 fajta jegyet, bérletet és speciális utazási engedélyt kell ismerniük és ellenőrizniük.

Az ismeretanyagot egy kétszer kétórás tanfolyamon tanították meg nekik, amit az ellenőrök háromheti intenzív tanfolyamon sajátítanak el. A BKK álruhás ellenőrei ráadásul lekamerázzák a sofőröket, és hibát észlelve a munkáltatók bonusz-malusz csökkentéssel, végül pedig pénzmegvonással sújtják őket.

Babakocsi vs. bringás

Egy másik vitákra okot adható intézkedés, hogy a trolibuszon nem szállítható egyszerre babakocsi és kerékpár. Amennyiben ez a helyzet adódik, a sofőrnek meg kell állnia, és leszállítania a kerékpárost akkor is, ha előbb szállt föl és érvényesítette pótjegyét. Míg a biciklis le nem száll, a jármű nem mehet tovább.

A szakszervezet elnöke szerint a helyzet tarthatatlan, a szakszervezet törvényi hátteret követel a megnövekedett feladatokhoz, s azt, hogy a BKK szüntesse meg azokat a szabálytalanságokat, amelyek akadályozzák a sofőrök munkáját, s a budapestiek zavartalan utazását.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.