„Meg is nyugtat, vagy éppen felébreszt, jól kezdődik vele a nap” – így jógáznak Indiában és Magyarországon
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
Szombaton indul a budapesti 1-es villamosvonal több mint két éven át tartó felújítása. Az autósok jelentős forgalmi változásokra számíthatnak, az Árpád híd és a Róbert Károly körút áteresztő képessége is csökken.
1984 óta nem volt jelentős felújítás ezen a vonalon, az eredetileg gyorsvillamosnak szánt járművek sok helyen csak 20 kilométer/órás sebességgel tudnak haladni. Az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása összesen 41 milliárd forintba kerül, amelynek 94 százalékát uniós forrásból biztosítják.
A teljes felújítás első szakasza a Kerepesi útig tart: először a Lehel utcáig újulnak meg a vágányok, a felsővezetékek, az áramellátási rendszerek és peronok. Ez idő alatt az 1-es villamosok csak a Közvágóhíd és a Lehel utca között közlekednek, a Bécsi útig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A munkát ezután a Lehel utca és a Kerepesi út közötti szakaszon folytatják 2014 nyarán.
A Kerepesi útig tartó szakasz felújítása 14 milliárd forintba kerül. A teljes vonal felújítása és Fehérvári útig való meghosszabbítása után a menetidő 48 perc lesz, míg most a Közvágóhídig 45 perc alatt lehet eljutni a Bécsi úttól – mondta Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a felújítást bemutató pénteki sajtótájékoztatón.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a szerelvények pótlásával kapcsolatban azt mondta, hogy az Árpád hídon és a Róbert Károly körúton irányonként három helyett két forgalmi sávot lehet használni jövő tavaszig, a Lehel utcai és Váci úti csomópontban pedig több helyen nem lehet majd balra kanyarodni.
A villamosokat két járat, az 1V és a 101V pótolja majd, előbbi a Bécsi út és a Lehel utca, utóbbi pedig a Bogdáni út és a Lehel utca között közlekedik. A Szentlélek tér kiszolgálása csak a 101V busszal lehetséges, ezért indítottak két járatot. A pótlási rend több ütemben változik majd, de 2014-ben egész évben vágányzárra kell számítani ezen a vonalon – mondta még.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azt ígéri: úgy szervezik meg a pótlást, hogy nagyobb kapacitást biztosítsanak, mint a villamosok. Hétköznapokon 36, hétvégén pedig 14 csuklós buszt fognak közlekedtetni, a kezdeti időszakban ezekből hét lesz alacsonypadlós.
Az 1-es villamos pályának felújításáról itt is olvashatnak részleteket.
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.