A Közbeszerzési Értesítőben október 23-án jelent meg, hogy a vasúti műtárgyépítéstől az útépítésen, a biztosítóberendezéseken keresztül a vasúti üzemi épületek kivitelezéséig mindent az érintett társaságok végezhetnek el a békéscsabai pályaudvaron.
Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredetileg 23,5 milliárd forintos költséggel számolt. Az értesítés szerint Simicska Lajosék a másik két indulóval szemben nem a legolcsóbb, hanem a legelőnyösebb ajánlat alapján nyertek, bár a pontozásban a nettó ajánlati ár a 100 pontból 90-et ér – írja az átlátszó.hu.
Közben felújítják a Szolnok–Lőkösháza vasútvonal Gyoma és Békéscsaba közötti szakaszát is, ahol 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. A csabai állomás felújítása már régóta időszerű, az újbarokk stílusú indóház meglehetősen viharvert állapotban van – ez már az Indóház.hu-n olvasható.
Nemrég egy budapesti, szintén milliárdos megbízást nyert el a Közgép a napi.hu szerint.