Tetszett a cikk?

A Budapesti Közlekedési Központ szerint folyamatosan emelkedik a bevételük anélkül, hogy a jegyár az inflációt meghaladó mértékben nőtt volna. Úgy látják, hogy ez az elsőajtós felszállási rend bevezetésének is köszönhető, ezért szükséges annak további járatokra való kiterjesztése.

A Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete múlt pénteki közleményében azt írták: az elsőajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.

A BKK szerint Európa számos nagyvárosában, így Londonban, Párizsban, Berlinben is évtizedek óta így járnak a buszok, az extrém nagyságú forgalmat lebonyolító útvonalakon közlekedő csuklós autóbuszok kivételével az elsőajtós felszállási rend tapasztalatai mind az utasok, mind pedig az üzemeltetők részéről kedvezőek.

A rendszer fenntartása és bővítése nemcsak a BKK, hanem a jegyüket vagy bérletüket megváltó, jogszerűen utazóknak is alapvető érdekük, tőlük sok pozitív visszajelzés érkezett ebben a témában – tették hozzá. A tapasztalatok szerint az új vonalakon néhány nap alatt megszokják az utasok, hogy csak az első ajtónál lehet felszállni a jegy érvényesítésével, a bérlet bemutatásával. A járművezetők képzésébe a szükséges tudnivalókat már az első, ilyen rendben működő járatok indításakor beépítették, és ők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.

Közölték azt is, hogy a múlt heti ellenőrzéseken kiderült: nagy hiányosságok vannak a jegy- és a bérletvizsgálatokban. Idén a kampányszerű ellenőrzés kivételével eddig 88 esetben összesen körülbelül 1,4 millió forint értékű kötbért szabtak ki a szolgáltatókra az elsőajtós felszállás szabályainak betartásával kapcsolatos hiányosságok miatt. A BKK a jövőben is vizsgálja és finomítja a rendszert, hogy az ellenőrzéshez megfelelő feltételeket és körülményeket biztosítson – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!