szerző:
hvg.hu

Ideiglenes síndarabot hegesztettek be a nagykörúti villamospályán a szerdai síntörés helyére. Szerda délelőtt a BKK adatai szerint 151 percig tartott a forgalmi akadály a pályahiba miatt, az Oktogon és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok jártak. A Jászai Mari tér és az Oktogon között jövőre megújulhat a pálya, az Erzsébet körúti szakaszra viszont, ahol a szerdai síntörés volt, egyelőre nincs pénz.

Az Erzsébet körúton eltört sínszakaszt a BKV szakemberei kivágták és ideiglenesen egy síndarabot hegesztettek be. A hiba végleges javítását valamelyik éjszakai üzemszünetben végzik el. A nagykörúti villamosok helyett kéthetente egyszer járnak éjjel buszok.

A budapesti 4-es, 6-os vonala a világ legforgalmasabb villamosvonalai közé tartozik, a kéthetente esedékes üzemszünetet leszámítva éjjel-nappal járnak a szerelvények, így a vágányokat is nagyobb terhelés éri.

Az Oktogonnál, a Blaha Lujza térnél, a 32-esek terénél és a Petőfi hídon nemrég újították fel a pályát. A Margit híd rekonstrukciója miatt ott is cserélték korábban a síneket.

Az Oktogon és a Jászai Mari tér között szemmel láthatóan rossza állapotban van a pálya, ennek átépítésének tervezését már megkezdték a BKV megbízásából – válaszolták a hvg.hu kérdésére a Budapesti Közlekedési Központ Sajtókommunikációs Irodájától. Ezt a szakaszt a tervek szerint jövő nyáron újítják fel, az ehhez szükséges forrást a BKV Beruházási Tervéből biztosítják.

Az Erzsébet körúti részre egyelőre nincs pénz, pedig szerdán ott tört el a sín, ennek felújítása 2014-ben nem várható – derül ki a BKK válaszából.

A 4-es, 6-os vonalon lesz még egy rész, ahol átépítés lesz jövőre. Várhatóan 2014 tavaszán kezdik kiépíteni a budai fonódó villamoshálózatot, a mostani 17-es vonal irányából két ponton csatlakoznak majd a vágányok a 4-es, 6-os pályájához: a Török utcánál és a Frankel Leó útnál. Ehhez kapcsolódva felújítják a pályát a Margit híd budai hídfője és a Török utca valamint a Keleti Károly utca és az Erőd utca között. A Széna téri csomópont és a Széll Kálmán tér teljes vágányhálózatát ugyancsak rendbe teszik.

A budai oldalon a köztes szakaszok javítására nincs pénz, de ezek egyébként sincsenek olyan állapotban, hogy sürgős beavatkozásra lenne szükség – vélik a BKK-nál.

A BKV-val közösen vizsgálják már, hogy 2015-ben hol kell majd villamospályát felújítani, de még nem tudni, mennyi pénz lesz erre – tették hozzá. 

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Mészáros Lőrinc vasútépítő veje Mészáros lapjában áll ki a vasútépítés mellett

Mészáros Lőrinc vasútépítő veje Mészáros lapjában áll ki a vasútépítés mellett

Bocsánatkérést követel a mexikói elnök a spanyol királytól a gyarmatosításért

Bocsánatkérést követel a mexikói elnök a spanyol királytól a gyarmatosításért

Száz éve írta le Max Weber, milyen az ideális erős vezető, de Orbán nem olyan

Száz éve írta le Max Weber, milyen az ideális erős vezető, de Orbán nem olyan

Jön Iggy Pop

Jön Iggy Pop

Kivizsgálja az új-zélandi állam a saját felelősségét a tömeggyilkosságban

Kivizsgálja az új-zélandi állam a saját felelősségét a tömeggyilkosságban

Vendégmunkást darabolhattak fel Jászalsószentgyörgyön

Vendégmunkást darabolhattak fel Jászalsószentgyörgyön