Vége a 2-es metró tesztüzemének

Befejeződött a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme, a jövő héttől hét közben este már nem, csak a hét végén kell buszos pótlásra számítaniuk a kelet-nyugati metróvonalon utazóknak - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap.

  • MTI MTI
Vége a 2-es metró tesztüzemének

A 2-es metró 2004-ben kezdődött felújításának utolsó fázisa volt a régi biztosítóberendezés cseréje, ezzel az Alstom Metropolis szerelvények üzembe állásáig várni kellett, mivel a régi Ev típusú vonatok nem tudtak az új berendezéssel közlekedni. 

Október óta több napon is buszokkal pótolták a 2-es metró szerelvényeit a berendezés tesztüzeme miatt. A Siemens 26 millió eurós rendszerét addig tesztelték a szakemberek, amíg nem volt hibamentes az üzemelés. A tesztelés során minden hibát feltártak és elvégezték a módosításokat, a végleges átállás várhatóan a következő hét végén lesz, akkor még számítani kell üzemszünetekre.

Több, a metró üzemét érintő változás is történik: a folyamatos vonatvezérlés állandóan figyeli a jármű tevékenységét, ellenőrzi és kezeli a menetrendi zavarokat, és akár 90 másodperces követési időt is lehetővé tesz. Néhány nappal az átállás után a peronon lévő kijelzők már nem az előző szerelvény elhaladása óta eltelt időt, hanem a következő érkezéséig hátralévő

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.