A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Javítani kell több helyen az úgynevezett síndilatáció környékét a fővárosi 1-es villamos vonalának nemrég felújított részén. A BKK szerint más, kisebb hiányosságokat is találtak a pályán, de ezeket a kivitelezést végző vállalkozó garanciálisan javítja. Közben kedden elkezdték felszedni a régi síneket a Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszon, amelyet november végére építenek újjá teljesen.
Az 1-es villamos óbudai szakaszát valamint a Reitter Ferenc utcáig tartó részt újították fel eddig. Itt hivatalosan próbaüzemben járnak a villamosok, a műszaki átadás-átvétel ezután jön még. A BKK szerint egy ekkora beruházásnál előfordulhatnak hibák.
Az 1-es villamos vonalának felújítását végző Városi Vasútépítő Konzorciumnak 14-ből összesen 12 úgynevezett síndilatáció környékén kell a hibákat garanciálisan javítania még az átadás-átvétele előtt. A síndilatációnak az a feladata, hogy felfogja a sín hőváltozással járó mozgásait.
A sínszál deformációinak okát a tervező és a gyártó bevonásával vizsgálják, ezeket az elsődleges információk szerint valószínűleg anyaghiba okozta, de pontos információk még nincsenek.
Az érintett vonalszakaszon továbbra is biztonságosan lehet közlekedni, de ezen a szakaszon 30 km/órás sebességkorlátozást vezettek be a garanciális javítások idejére. Ezzel a pályát akarják óvni és a további károsodást megelőzni – olvasható a BKK közleményében.
A kivitelező a dilatációs hibákat elismerte és javítja.
A Honvédkórház előtti szakaszon egy másik hibát is felfedeztek: a vágány melletti zöldfelület kialakításánál a vágány alá behúzódó üreget találtak. Ennek valószínűleg nincs köze a villamospálya felújításához, hanem a kórházban végzett energiakorszerűsítési munkával függhet össze.
A BKK-nál azt ígérik: a pályát csak akkor veszik át, ha az összes hibát javították.
Közben elkezdték felújítani az 1-es villamos zuglói szakaszát a Kacsóh Pongrác út és a Stadionok között. Itt már különösen rossz állapotban volt a pálya. Kedden elkezdték felszedni a síneket, a burkolatot és leszerelték a régi, elrohadt védőkorlátokat.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.