A BKK-tól múlt héten közölték, hogy befejezték a fogaskerekű hídjainak felújítását, és a 60-as villamosként emlegetett hegyi járat újra szállít utasokat.
A VEKE szerint feleslegesen szórtak el 180 millió forintot a fogaskerekű vasútra, mert a sínek továbbra is hullámosak, maradt 10-es lassújel a pályán, „a színes mázzal leöntött propaganda mögött szétrohadt a valóság”.
A közlekedési egyesületnél úgy látják, hogy a hidakat később cserélni kell majd, és csak a pálya életben tartása évente félmilliárd forintba kerül. Ez öt év alatt két és félmilliárd forintot jelent – tette hozzá.
A VEKE szerint a BKK „személyes sértődöttség” miatt jegelte a fogaskerekű felújítását, amely emiatt kicsúszott a KÖZOP programból, az IKOP-ba pedig nem is akarják beemelni. Az egyesület 2005 óta jelzi, hogy a pályát fel kell újítani, különben „nagy bajok lesznek, és nagyon sokba fog kerülni”.
A biztosítóberendezés használhatatlan, és a hétből csak két-három vonat üzemképes – írták a Facebookon.