A munka év végéig tart.
Korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya.
Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát úgy fejlesztenék, hogy a szerelvények sebessége elérhesse az óránkénti 100 kilométert. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásokat, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamospályát építenének.
A projekt a Hódmezővásárhely és Szeged közötti közösségi közlekedés fejlesztését szolgálja, és az elképzelések szerint egy vonzóbb alternatívát adna az egyéni gépjárműforgalommal szemben.
A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába körülbelül fél óra alatt juthatnának el az utasok.