szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Facebookos és Google-hirdetésekben próbálja népszerűsíteni a külföldön dolgozó magyar fiatalok hazatérését a kormány. Eddig még mindig csak 4 fiatalt sikerült hazahozni, de Czomba Sándor szerint türelmesnek kell lenni.

Több mint másfél millió forintot költött a kormány a "Gyere haza fiatal" program hirdetéseire – írta Czomba Sándor foglalkoztatási államtitkár Szél Bernadett és Ikotity István LMP-s képviselők írásbeli kérdésére.

Azt ellenzéki képviselők azt firtatták, hogy mennyit költött a kormány a Gyere Haza program 100 milliós költségvetéséből hirdetésekre, Czomba pedig azt válaszolta, hogy a program keretében kizárólag online PR tevékenység ellátására kötöttek szerződést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, idén december 31-ig pedig 1 550 000 forint plusz áfát fizetnek a cégnek, Facebook-marketingtevékenység ellátásáért, Google AdWords-marketingtevékenység ellátásáért, valamint keresőmotor optimalizálásért.

Czomba kifejtette, a program indulása óta még mindig csak 4 pályázó hazaérkezését és munkába állását segítették, de további 80 hazatérni tervező fiatalt közvetítettek ki konkrét munkahelyre, az ő esetükben viszont még a munkáltató pozitív döntésére várnak.

A programra Czomba szerint eddig közel 1 600 fő regisztrált, de az államtitkár türelemre int, mint írja, a fiatalok valószínűleg a kiutazásról sem néhány nap alatt döntöttek.

A programról itt olvashatnak bővebben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!