szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több részlet derül ki a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút terveiből. 2020-ra építenék ki a vonalat, a teljes beruházás költségét 20 milliárd forintra becsülik. Vásárhelyen hat megállója lenne a tramtrainnek, amelyre a két város között Algyőnél is fel lehetne szállni. A teljes menetidőt 45 percre tervezik – derült ki egy közmeghallgatáson Hódmezővásárhelyen.

A tramtrain a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvonalon haladna, amelynek felújítása után 100 kilométer/órára növelnék a szerelvények sebességét. Szegeden a rókusi pályaudvarnál gördülne a villamossínekre a tramtrain, majd az 1-es villamos vonalán haladna végig.

Hódmezővásárhelyen egyvágányú villamospályát építenének kitérőkkel a népkerti vasúti megállótól a Nagyállomásig. A városon belül hat helyen állnának meg a villamosok.

A tervek szerint a villamos első járata 4 óra 34 perckor indulna, az utolsó járat pedig 21 óra 44 perckor hagyná el a vásárhelyi vasútállomást – írja a Délmagyarország. A vásárhelyi Promenád.hu szerint a MÁV-START üzemeltetné a tramtraint, ami félóránként, húszpercenként, de csúcsidőben, például reggel 8 körül 10 percenként járna.

A vonal kiépítéséhez uniós támogatást használnának fel. Ebből fedeznék valószínűleg az új, alacsonypadlós járművek árát is.

Az ígéretek szerint olyan jegyrendszert alakítanak ki, amellyel vonzóvá teszik az új közlekedési eszközt, és az utasok nem járnak majd rosszul vele. Részleteket azonban nem tudni erről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!