Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5a6055a8-305d-451c-b2a3-68634c59ffb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hyundai Ioniq 6 N a Tesla Model 3 Perforance legújabb kihívójának ígérkezik.","shortLead":"A Hyundai Ioniq 6 N a Tesla Model 3 Perforance legújabb kihívójának ígérkezik.","id":"20250613_650-loero-ime-a-hyundai-ioniq-6-n-legujabb-elektromos-sportszedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a6055a8-305d-451c-b2a3-68634c59ffb1.jpg","index":0,"item":"df1a5cba-9343-47ca-9372-e09cb3d84907","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_650-loero-ime-a-hyundai-ioniq-6-n-legujabb-elektromos-sportszedan","timestamp":"2025. június. 13. 07:59","title":"Íme a Hyundai 650 lóerős legújabb elektromos sportszedánja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1bb1236-4123-44a9-aa2e-5d49d362591e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az iráni média szerint az ország Kelet-Azerbajdzsán tartományában tíz helyszínt is támadás ért.","shortLead":"Az iráni média szerint az ország Kelet-Azerbajdzsán tartományában tíz helyszínt is támadás ért.","id":"20250613_izrael-tamadas-iran-tebriz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1bb1236-4123-44a9-aa2e-5d49d362591e.jpg","index":0,"item":"23712fbf-1017-4190-b54a-b75909753a76","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_izrael-tamadas-iran-tebriz","timestamp":"2025. június. 13. 12:40","title":"Újabb izraeli csapás Irán ellen, most a tebrizi repteret támadták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő háborút folytató Ukrajnáról. Innen már csak egy lépés az „ukránbérencség”. Az „imperialisták bérence” fordulat szinte napi szitokszó volt a Rákosi-korszakban, amelyet a mai propagandisták láthatóan jól ismernek. Legalábbis úgy tűnik, szívesen merítenek az akkori szövegekből.","shortLead":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő...","id":"20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a.jpg","index":0,"item":"7258ee29-735f-4447-b268-eda01eb978b8","keywords":null,"link":"/360/20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","timestamp":"2025. június. 14. 08:00","title":"Lassan már a Rákosi-korszakból merít a kormányzati propaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc568434-6634-4bf7-813a-11320ac05b80","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"2,3 százalékkal csökkent az ipari termelés áprilisban 2024 áprilisához képest, legnagyobb mértékben, közel 17 százalékkal az akkugyártásban. Márciushoz képest valamelyest nőtt az ipari kibocsátás.","shortLead":"2,3 százalékkal csökkent az ipari termelés áprilisban 2024 áprilisához képest, legnagyobb mértékben, közel 17...","id":"20250613_Tippeljen-a-magyar-ipar-melyik-resze-esett-a-legnagyobbat-aprilisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc568434-6634-4bf7-813a-11320ac05b80.jpg","index":0,"item":"4f3bd162-634e-4587-bdc0-5d61c162d9a1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Tippeljen-a-magyar-ipar-melyik-resze-esett-a-legnagyobbat-aprilisban","timestamp":"2025. június. 13. 08:30","title":"Tippeljen, a magyar ipar melyik része esett a legnagyobbat áprilisban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b5d9b4a-4c69-4804-9701-a12f9ecde7f6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök állítja, megpróbálta megkímélni Iránt.","shortLead":"Az amerikai elnök állítja, megpróbálta megkímélni Iránt.","id":"20250613_donald-trump-izrael-iran-haborus-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b5d9b4a-4c69-4804-9701-a12f9ecde7f6.jpg","index":0,"item":"392b3522-34bc-40e7-acc1-b1f2f8458846","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_donald-trump-izrael-iran-haborus-veszely","timestamp":"2025. június. 13. 18:27","title":"Trump azt mondja, nem aggódik amiatt, hogy háború tör ki a Közel-Keleten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki katasztrófája mögött, amelyben egy utas kivételével a repülőn tartózkodó 242 személy mindegyike életét vesztette. Miközben az biztosnak tűnik, hogy az időjárásnak nem volt köze a balesethez, a gyártó számára sorsdöntő lehet, mit állapítanak meg a katasztrófát kivizsgáló illetékesek. Az egyetlen túlélő a vészkijáraton ugrott ki.","shortLead":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki...","id":"20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1.jpg","index":0,"item":"81995cd6-e969-4326-a3d4-cef29529af21","keywords":null,"link":"/360/20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","timestamp":"2025. június. 13. 09:33","title":"Aggódva várhatja a Boeing az indiai légi katasztrófa okainak feltárását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gulyás Gergely szerint a Tisza Párt most rosszabbul áll, mint a korábbi baloldal négy évvel ezelőtt.","shortLead":"Gulyás Gergely szerint a Tisza Párt most rosszabbul áll, mint a korábbi baloldal négy évvel ezelőtt.","id":"20250613_gulyas-gergely-baratsag-magyar-peter-tisza-part-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7.jpg","index":0,"item":"df631af6-ef7e-448f-950e-09bc755dbb21","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_gulyas-gergely-baratsag-magyar-peter-tisza-part-ellenzek","timestamp":"2025. június. 13. 13:30","title":"Gulyás: Már hét éve megírta nekem Magyar Péter, hogy nem vagyunk barátok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","shortLead":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","id":"20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68.jpg","index":0,"item":"32229d8e-f83c-46f5-a445-ae723a6c4da5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 09:58","title":"Reggeli dugók: nem várt műszaki problémák miatt még egy ideig biztosan káosz lesz a Hungária körúti felüljárón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BKK megkérdezi az utasoktól, hogyan járjon a fonódó villamos
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja a budai fonódó villamossal kapcsolatos menetrendi változtatások tervét. Új villamosvonalakat hoznak létre, ha elkészül a pálya, és a budai buszhálózatot is átszervezik. November 10-ig a BKK honlapján várják az utasok javaslatait, észrevételeit, véleményét az elképzelésekről.
A budai fonódó villamoshálózat építését a tervek szerint év végére fejezik be, a menetrend decembertől – januártól változhatna a BKK szerint. A régi széttagolt budai villamosvonalak helyett újra egységes hálózat jön létre, új, átszállásmentes kapcsolatokkal Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A gyakorlatban ez azt jelenti például, hogy a Vörösvári úti végállomásról átszállás nélkül lehet majd Kamaraerdőig villamosozni, de lesznek más változások is.
Újra lesz 56-os villamos, mégis visszatér a 17-es
A 17-es villamos a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a korábbinál hosszabb útvonalon a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Villányi úton és a Fehérvári úton át egészen a Savoya Parkig közlekedik majd.
A 19-es és a 41-es villamos útvonala észak felé lesz hosszabb: mindkét járat Óbudára viszi majd az utasokat a Vörösvári útig.
Facebook / BKK
Facebook / BKK
A 18-as villamos útvonalát a BKK a Savoya Parktól a Krisztina körúton át Hűvösvölgyig hosszabbítja meg. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Újraindul a 2008-ban megszüntetett 56-os villamos: a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet majd utazni. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A-s villamossal lehet utazni, amely a Móricz Zsigmond körtér M végállomásig közlekedik majd.
A BKK a 61-es villamos útvonalát is meghosszabbítja: végállomása a Móricz Zsigmond körtéren lesz, a 47-es villamossal közös megállóban.
Megszűnik a 86-os busz, hosszabb lesz a 29-es
A fonódó villamos megépülésével a 86-os busz szerepét a villamosok mellett Óbudán az új 9A busz, Újbudán pedig a 7-es busz veszi át. A 9A járat a Kiscelli utca és a Nyugati pályaudvar között sűríti majd a 9-es busz közlekedését.
160-as busz Békásmegyerről és a 260-as busz a Virágosnyereg úttól jelenlegi útvonalán csak az Óbudai rendelőintézetig közlekedik, onnan a Vihar utcán át a Bogdáni úti buszvégállomásig viszi majd az utasokat.
A 29-es busz útvonalát a BKK a 134-es busz útvonalával összekötve meghosszabbítja, a járat Hűvösvölgytől Békásmegyerig közlekedik majd, így Észak-Buda felől is elérhetővé válik a budai fonódó villamoshálózat, aki Dél-Budára igyekszik, annak pedig változatlanul mindössze egy átszállásra lesz szüksége. A járat a Római úti lakótelepet is kiszolgálja majd.
A 34-es busz útvonalát is módosítják: a tervek szerint a mainál nagyobb részben szolgálja ki a Pók utcai lakótelep környékét.
A 10-es út nyomvonal-módosításához kapcsolódóan a 218-as busz a jövőben a Pomázi út–Aranyvölgy utca–Bécsi út útvonalon halad majd, elkerülve a Kocsis Sándor úti vasúti átjárót. A busz a Váradi utca és a külső Bécsi út közötti közvetlen kapcsolat fenntartása érdekében a Váradi utcán át közlekedik.
A budai fonódó villamos kiépítésének összköltsége 17,6 milliárd forint, ebből a Széll Kálmán téri ág nagyjából 12,45, a Bem rakparti át 5,1 milliárdot tesz ki. A Széll Kálmán téri ághoz 90,40, a Bem rakpartihoz 68,30 század százalékos uniós támogatás van.
A terveket a www.bkk.hu/TE/budaifonodo címen, egy interaktív térkép segítségével ismerhetik meg az érdeklődők.
Az utolsó percben találják ki a hálózatot?
Az Origo már vasárnap megírta, hogy társadalmi egyeztetésre bocsátják a budai fonódó villamoshálózat menetrendjét, vagyis azt, milyen villamosok milyen vonalakon járnak majd.
A lap szerint az lett volna ideális, ha már az építkezés megkezdése előtt eldöntötték volna, milyen legyen a hálózat. A végső rendszer kitalálása meglehetősen bonyolult, csak kompromisszumok árán megoldható probléma. Nemcsak arra kell gondolni, hogy mindenhová megközelítően akkora összkapacitás jusson, amennyire ott szükség van, és átszállásmentes kapcsolatok jöjjön létre, de a járatokat egymással és más járatokkal is hangolni kellene – olvasható a cikkben.
Az új hálózat itt-ott meglehetősen terhelt lesz. A legtöbb járat a Móricz körtér és a Gellért tér között sűrűsödik majd össze, de a szakemberek szerint a legkeményebb helyzet a Fehérvári úton alakulhat majd ki, mert itt nem egy, hanem másfél percenként ad szabad jelzést a lámpa, és csúcsidőben szinte mindre jutnia kell egy-egy villamosnak.
A vonalakon főként az új, rövidebb CAF-ok és Tátra típusú villamosok viszik majd az utasokat, a 47-es és 49-es vonalon pedig maradnak a régi ipari csuklós villamosok. A fonódó hálózat járatai közül a leghosszabb vonala a 41-esnek lesz, ezzel 60 perc alatt juthatunk majd el a Bécsi úttól Kamaraerdőig.