Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"eed7caa1-4e52-45b8-8579-c57dd0c92098","c_author":"Hont András","category":"itthon","description":"Segítség Orbán Viktor évértékelőjének értelmezéséhez. Vélemény.","shortLead":"Segítség Orbán Viktor évértékelőjének értelmezéséhez. Vélemény.","id":"201907_nepertekelo","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=eed7caa1-4e52-45b8-8579-c57dd0c92098&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4397664c-5ca8-4fe2-9b2d-0822f387c7fa","keywords":null,"link":"/itthon/201907_nepertekelo","timestamp":"2019. február. 16. 09:00","title":"Hont András: Népértékelő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"361d5f0a-8b83-479f-89bd-0f04ad5883d1","c_author":"Balla Györgyi","category":"kkv","description":"A hazai üzleti szolgáltató központokban egyre inkább a szaktudást igénylő tevékenységeket végzik.","shortLead":"A hazai üzleti szolgáltató központokban egyre inkább a szaktudást igénylő tevékenységeket végzik.","id":"201907__uzleti_szolgaltato_kozpontok__india_azuj_magyarorszag","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=361d5f0a-8b83-479f-89bd-0f04ad5883d1&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"b477067d-fca7-4c89-8933-5c0fe26009a3","keywords":null,"link":"/kkv/201907__uzleti_szolgaltato_kozpontok__india_azuj_magyarorszag","timestamp":"2019. február. 17. 09:00","title":"India az új Magyarország, nálunk már nem a call centereké a jövő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13fd4559-dad9-4cbb-ba61-7bda1cdc3b17","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Jelentős megújulás előtt áll az Opera böngésző. Az új felületet tartalmazó programverzió már letölthető.","shortLead":"Jelentős megújulás előtt áll az Opera böngésző. Az új felületet tartalmazó programverzió már letölthető.","id":"20190217_opera_bongeszo_pc_dizajnvaltas_felhasznaloi_felulet","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=13fd4559-dad9-4cbb-ba61-7bda1cdc3b17&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"693c588c-5a09-4900-812c-65cf367083c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20190217_opera_bongeszo_pc_dizajnvaltas_felhasznaloi_felulet","timestamp":"2019. február. 17. 15:03","title":"Ha kipróbálna egy másik, ingyenes böngészőt a gépén, adjon esélyt az új Operának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c92438d2-3616-4121-9289-c28b7174a028","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A Lion Air indonéz légitársaságnak néhány hónapon belül ez már a harmadik balesete volt, a mostani azonban az időjárás számlájára írható.","shortLead":"A Lion Air indonéz légitársaságnak néhány hónapon belül ez már a harmadik balesete volt, a mostani azonban az időjárás...","id":"20190216_lion_air_boeing_repulogep_baleset_leszallas_landolas","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=c92438d2-3616-4121-9289-c28b7174a028&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"86606353-0b6f-47fb-81e6-fd7b02648889","keywords":null,"link":"/tudomany/20190216_lion_air_boeing_repulogep_baleset_leszallas_landolas","timestamp":"2019. február. 16. 18:03","title":"Fotók: landolás közben szenvedett balesetet egy utasszállító Indonéziában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a64da387-b90b-45c9-8930-60c4614a91d8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A gyerekeket koldulásra és lopásra kényszerítették még a kétezres évek végén.","shortLead":"A gyerekeket koldulásra és lopásra kényszerítették még a kétezres évek végén.","id":"20190216_Felmentettek_azt_a_roman_bandat_amelyik_tobb_mint_szaz_gyereket_vitt_ki_Angliaba_koldulni","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=a64da387-b90b-45c9-8930-60c4614a91d8&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"0a48f59f-3fe2-4b5e-b409-0d4b72da9f02","keywords":null,"link":"/vilag/20190216_Felmentettek_azt_a_roman_bandat_amelyik_tobb_mint_szaz_gyereket_vitt_ki_Angliaba_koldulni","timestamp":"2019. február. 16. 21:40","title":"Felmentették azt a román bandát, amelyik több mint száz gyereket vitt ki Angliába koldulni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b5063e7-97fb-438f-b666-d0560299a88d","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto.kozlekedes","description":"Eddig is volt olyan zsebtérkép, amely a belváros éjszakai hálózatát ábrázolta, az új viszont a teljes éjszakai hálózatról részletes információkat ad.","shortLead":"Eddig is volt olyan zsebtérkép, amely a belváros éjszakai hálózatát ábrázolta, az új viszont a teljes éjszakai...","id":"20190216_mentrendek_ejszakai_BKK_BKV_jaratok_zsebterkep","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=6b5063e7-97fb-438f-b666-d0560299a88d&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5f4ff138-bbf7-4f34-88e9-b0e9014160d3","keywords":null,"link":"/cegauto.kozlekedes/20190216_mentrendek_ejszakai_BKK_BKV_jaratok_zsebterkep","timestamp":"2019. február. 16. 09:51","title":"Újított a BKV: megjelent egy sokkal jobb éjszakai térképük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46875473-6dcf-4539-ba35-839ac9e557e9","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"A Kossuth-, József Attila- és Prima Primissima-díjas költő, író és műfordító, a nemzet művésze nyolcvanéves korában szerdán hunyt el.","shortLead":"A Kossuth-, József Attila- és Prima Primissima-díjas költő, író és műfordító, a nemzet művésze nyolcvanéves korában...","id":"20190216_Sajat_halottjanak_tekinti_Tandori_Dezsot_az_Emberi_Eroforrasok_Miniszteriuma","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=46875473-6dcf-4539-ba35-839ac9e557e9&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"f5c796f7-1ac9-4cf8-aa3a-094d639c6c9c","keywords":null,"link":"/kultura/20190216_Sajat_halottjanak_tekinti_Tandori_Dezsot_az_Emberi_Eroforrasok_Miniszteriuma","timestamp":"2019. február. 16. 15:39","title":"Saját halottjának tekinti Tandori Dezsőt az Emberi Erőforrások Minisztériuma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ab0a5c2-2260-4d74-803b-ec598190af03","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Törvényben tilthatják be őket.","shortLead":"Törvényben tilthatják be őket.","id":"20190216_A_homoszexualitas_nem_betegseg__egy_nemet_miniszter_felvette_a_harcot_a_kigyogyito_terapiak_ellen","image":"https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=5ab0a5c2-2260-4d74-803b-ec598190af03&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4b9cf91d-292e-47a7-b106-f228faf76cc7","keywords":null,"link":"/elet/20190216_A_homoszexualitas_nem_betegseg__egy_nemet_miniszter_felvette_a_harcot_a_kigyogyito_terapiak_ellen","timestamp":"2019. február. 16. 07:35","title":"„A homoszexualitás nem betegség” – egy német miniszter felvette a harcot a „kigyógyító” terápiák ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Köszönjük visszajelzését!
Ha a jövőben szeretné bekapcsolni az értesítéseket, itt megteheti.
Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
A BKK megkérdezi az utasoktól, hogyan járjon a fonódó villamos
Küldjön üzenetet
A cikk elküldése emailben
Küldjön üzenetet
Köszönjük, üzenetét elküldük a szerzőnek.
A cikk elküldése emailben
Köszönjük, üzenetét elküldük a címzettnek.
szerző:
hvg.hu
A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja a budai fonódó villamossal kapcsolatos menetrendi változtatások tervét. Új villamosvonalakat hoznak létre, ha elkészül a pálya, és a budai buszhálózatot is átszervezik. November 10-ig a BKK honlapján várják az utasok javaslatait, észrevételeit, véleményét az elképzelésekről.
A budai fonódó villamoshálózat építését a tervek szerint év végére fejezik be, a menetrend decembertől – januártól változhatna a BKK szerint. A régi széttagolt budai villamosvonalak helyett újra egységes hálózat jön létre, új, átszállásmentes kapcsolatokkal Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A gyakorlatban ez azt jelenti például, hogy a Vörösvári úti végállomásról átszállás nélkül lehet majd Kamaraerdőig villamosozni, de lesznek más változások is.
Újra lesz 56-os villamos, mégis visszatér a 17-es
A 17-es villamos a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a korábbinál hosszabb útvonalon a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Villányi úton és a Fehérvári úton át egészen a Savoya Parkig közlekedik majd.
A 19-es és a 41-es villamos útvonala észak felé lesz hosszabb: mindkét járat Óbudára viszi majd az utasokat a Vörösvári útig.
A 18-as villamos útvonalát a BKK a Savoya Parktól a Krisztina körúton át Hűvösvölgyig hosszabbítja meg. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Újraindul a 2008-ban megszüntetett 56-os villamos: a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet majd utazni. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A-s villamossal lehet utazni, amely a Móricz Zsigmond körtér M végállomásig közlekedik majd.
A BKK a 61-es villamos útvonalát is meghosszabbítja: végállomása a Móricz Zsigmond körtéren lesz, a 47-es villamossal közös megállóban.
Megszűnik a 86-os busz, hosszabb lesz a 29-es
A fonódó villamos megépülésével a 86-os busz szerepét a villamosok mellett Óbudán az új 9A busz, Újbudán pedig a 7-es busz veszi át. A 9A járat a Kiscelli utca és a Nyugati pályaudvar között sűríti majd a 9-es busz közlekedését.
160-as busz Békásmegyerről és a 260-as busz a Virágosnyereg úttól jelenlegi útvonalán csak az Óbudai rendelőintézetig közlekedik, onnan a Vihar utcán át a Bogdáni úti buszvégállomásig viszi majd az utasokat.
A 29-es busz útvonalát a BKK a 134-es busz útvonalával összekötve meghosszabbítja, a járat Hűvösvölgytől Békásmegyerig közlekedik majd, így Észak-Buda felől is elérhetővé válik a budai fonódó villamoshálózat, aki Dél-Budára igyekszik, annak pedig változatlanul mindössze egy átszállásra lesz szüksége. A járat a Római úti lakótelepet is kiszolgálja majd.
A 34-es busz útvonalát is módosítják: a tervek szerint a mainál nagyobb részben szolgálja ki a Pók utcai lakótelep környékét.
A 10-es út nyomvonal-módosításához kapcsolódóan a 218-as busz a jövőben a Pomázi út–Aranyvölgy utca–Bécsi út útvonalon halad majd, elkerülve a Kocsis Sándor úti vasúti átjárót. A busz a Váradi utca és a külső Bécsi út közötti közvetlen kapcsolat fenntartása érdekében a Váradi utcán át közlekedik.
A budai fonódó villamos kiépítésének összköltsége 17,6 milliárd forint, ebből a Széll Kálmán téri ág nagyjából 12,45, a Bem rakparti át 5,1 milliárdot tesz ki. A Széll Kálmán téri ághoz 90,40, a Bem rakpartihoz 68,30 század százalékos uniós támogatás van.
A terveket a www.bkk.hu/TE/budaifonodo címen, egy interaktív térkép segítségével ismerhetik meg az érdeklődők.
Az utolsó percben találják ki a hálózatot?
Az Origo már vasárnap megírta, hogy társadalmi egyeztetésre bocsátják a budai fonódó villamoshálózat menetrendjét, vagyis azt, milyen villamosok milyen vonalakon járnak majd.
A lap szerint az lett volna ideális, ha már az építkezés megkezdése előtt eldöntötték volna, milyen legyen a hálózat. A végső rendszer kitalálása meglehetősen bonyolult, csak kompromisszumok árán megoldható probléma. Nemcsak arra kell gondolni, hogy mindenhová megközelítően akkora összkapacitás jusson, amennyire ott szükség van, és átszállásmentes kapcsolatok jöjjön létre, de a járatokat egymással és más járatokkal is hangolni kellene – olvasható a cikkben.
Az új hálózat itt-ott meglehetősen terhelt lesz. A legtöbb járat a Móricz körtér és a Gellért tér között sűrűsödik majd össze, de a szakemberek szerint a legkeményebb helyzet a Fehérvári úton alakulhat majd ki, mert itt nem egy, hanem másfél percenként ad szabad jelzést a lámpa, és csúcsidőben szinte mindre jutnia kell egy-egy villamosnak.
A vonalakon főként az új, rövidebb CAF-ok és Tátra típusú villamosok viszik majd az utasokat, a 47-es és 49-es vonalon pedig maradnak a régi ipari csuklós villamosok. A fonódó hálózat járatai közül a leghosszabb vonala a 41-esnek lesz, ezzel 60 perc alatt juthatunk majd el a Bécsi úttól Kamaraerdőig.