szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha tényleg olimpiát rendezne Budapest, a tervek szerint felszámolnák az 1912 óta működő csepeli HÉV-et, és helyette villamos közlekedne. A Boráros térről induló síneket felszednék a Duna-parton, az új, 7-es villamos pedig a 2-es meghosszabbításaként járna a Közvágóhídtól. Egyebek mellett ez is szerepel az olimpiarendezéshez szükséges mestertervben, amelyről szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés – írja a VS.hu.

Az elképzelések szerint új hidat építenének a budai Galvani utca és a pesti Kén utca magasságában. Ez lenne a Csepel-szigetre vezető Galvani híd. A több mint száz éves csepeli HÉV-et pedig azért számolnák fel, mert Észak-Csepelen éppen kettéválasztja a tervezett olimpiai helyszíneket.

A HÉV-et felváltaná a 7-es villamos, amely az olimpia idején csak a sziget belső részén járna, a Boráros térig nem menne ki. Az olimpia után viszont teljesen átvenné a HÉV szerepét úgy, hogy a mostani 2-es villamos meghosszabbításaként járna a Közvágóhídtól. A mostani HÉV-végállomást megszüntetnék a Boráros téren, és felszednék az onnan induló síneket a Duna-parton, a Nemzeti Színház előtt is.

Az ötkarikás játékok más villamosjáratokat is érintenének, ezeket átszerveznék kissé. A 4-es, 6-os villamost a Mester utcánál lekanyarítanák a Ferenc körútról, az 51-es vonalán haladna az olimpiai stadionig. A mai Budapest Park helyén pedig ideiglenes végállomást alakítanának ki az 51-es és a 6-os villamosnak.

A csepeli HÉV-vonal villamossá alakításának költségét 17 milliárd forintra becsülték a tervezők. Ehhez számoltak még 11,5 milliárd forintot a rakparti korzó kialakítására és a HÉV-vágányok felszámolására. A HÉV eltüntetése tehát mindösszesen 28,5 milliárdba kerülne – olvasható a cikkben.

Az olimpia a H6-os ráckevei HÉV-et is érintené, a mesterterv szerint egy részét szintén villamossá alakítanák, de azt nem tudni, mekkora részét.

A kormány tényleg megszabadulna a csepeli HÉV-től

A lap megkérdezte a Miniszterelnökséget, tényleg esne-e az olimpiának a csepeli HÉV.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elismerte a HÉV megszüntetésének tervét. „A teljes vonalat érintő korszerűsítésnek köszönhetően Csepel és Dél-Pest lakosai, az olimpia idején pedig a játékok utasai is sűrűbb menetrenddel, új szerelvényeken, átszállásmentesen juthatnak el Budapest belvárosáig” – közölték. Érveltek azzal is, hogy a kocsik és a pálya is elavult már.

A VS.hu értesülése szerint a HÉV átvételi folyamatát jelentősen fel akarja gyorsítani a kormány. A tervek szerint heteken belül, állítólag még februárban hozzálátnának, és júliusra le is zárnák. Meg nem erősített hírek szerint a ráckevei HÉV bezárása is a lehetséges forgatókönyvek között van – írja a lap.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egy magyar kutató vezetésével tesztelték a Novavax koronavírus elleni vakcináját

Egy magyar kutató vezetésével tesztelték a Novavax koronavírus elleni vakcináját

Érezhető földrengés volt Nagykanizsa közelében

Érezhető földrengés volt Nagykanizsa közelében

16 kiló arannyal és 8800 doboz csempészcigivel bukott le az ukrán diplomata

16 kiló arannyal és 8800 doboz csempészcigivel bukott le az ukrán diplomata