szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Francia megerősítés a zuhanás előtti percekben a gép utasterében keletkezett füstről

A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal megerősítette szombaton, hogy az úgynevezett ACARS adattovábbító rendszer füstöt jelzett az egyiptomi repülőgépről, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant.
A rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont a francia hivatal szóvivője szerint ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára. Erre a feketedobozok adhatnak magyarázatot, ha előkerülnek. A hivatal szakértőinek van néhány lehetséges forgatókönyve arra, hogy mi történt a lezuhanás előtt. Az egyik szerint valószínűleg a fedélzeti tűz több vészjelzést is előidézett, az esetleges robbanás azonban egyet sem.
AFP / HO / Egyptian Military Spokesperson's Facebook Page
A légiközlekedéssel foglalkozó Aviation Herald című honlap közölte a rendszer által közvetített, három perc alatt elküldött hét vészjelzést. Az egyik a mosdóból, egy másik a pilótafülke alatt található elektronikai blokkból, egy harmadik pedig a robotpilóta-egységből áradó füstről szól. Miközben ezek tűzre utalnak, a viszonylag rövid adatsor nem árul el semmit arról, hogy a pilóták tettek-e valamit a helyzet ellenőrzés alatt tartása érdekében, és arról sem, hogy a gép egy darabban zuhant le vagy már a levegőben szétesett - mondják a szakértők.
A vizsgálathoz közel álló más források elmondták, hogy semmi nem utal a pilóták esetleges vészjelzésére. A görög védelmi miniszter állítását nem erősítették meg, hogy a gép éles fordulatokat tett a levegőben, mielőtt eltűnt a radarernyőről.
A francia hatóságok nem zárnak ki semmilyen lehetőséget a katasztrófa okáról. "E pillanatban minden feltételezést megvizsgálunk, de egyiket sem helyezzük előtérbe" - jelentette ki Jean-Marc Ayrault francia külügyminiszter szombaton.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!