Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Nyílt levelet írtak a fővárosi turistabuszok üzemeltetői Orbán Viktornak. Tiltakoznak a monopólium ellen, és azt sem értik, miért nem kapnak semmilyen információt a Fővárostól. Szerintük a monopolhelyzet a színvonal csökkenésével fog járni.
Nyílt levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz a Hop on Hop off nevű fővárosi turistabuszokat üzemeltető négy cégből három, arra kérve a miniszterelnököt, hogy a jövőben ne egyetlen cég monopolpiaca legyen a turistabuszok üzemeltetése – írja a nol.hu.
A lap szerint a főváros korábban zárt tárgyaláson fogadta el, közvetlenül az ülés előtt kiosztott határozati javaslat alapján azt, hogy január elsejétől egyetlen vállalkozásé legyen Budapest teljes, 1,5 milliárdos turistabuszpiaca. Bár a főváros úgy döntött, hogy a közeli időpontra tekintettel pályázatot íratnának ki a 20 éves koncesszióra, a pályázatot azóta sem hirdették ki. Annak ellenére, hogy törvény szerint a Közgyűlés döntése után 15 nappal ezt kötelezően meg kellett volna tenni.
Mint azt az egyik cég, a Programcentrum Kft. vezetője, Toldi Annamária csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: azóta semmilyen hír, semmilyen információ nem érkezett a főváros háza tájáról arról, hogy pontosan milyen pályázatot, milyen feltételekkel írnának ki. Dacára, hogy a négyből három buszos cég – a Programcentrum mellett a Mr. Nilsz Kft., City Sightseeing Kft. – többször is kereste a kapcsolatot a fővárossal, ám eredmény nélkül.
A turistabuszos cégek szerint ha egyetlen kézbe adják a piacot, úgy a szolgáltatás színvonala csökken, illetve jelentős áremelkedést is hozhat magával. (Korábban iparági becslések szerint a jelenlegi jegyárakat a négy cég versenye tartja mélyen, ám ha csak egy cég marad nyeregben, akkor az árak 30 százalékkal is emelkedhetnek.) Toldi Annamária elmondta: azért fordultak a miniszterelnökhöz, mivel a január elsejei indulás rendkívül közeli időpont. Ugyanakkor szeretnék elmondani a miniszterelnöknek, hogy ha egyetlen cég kapja meg a lehetőséget, azzal nemcsak a másik három vállalkozás húzhatja le a rolót. Ezt bizonyítandó a buszosok egy kérdőíves felmérést végeztek 280 szálloda körében, és a szállodák egyöntetűen úgy vélték, hogy egyetlen céggel csökkenni fog a szolgáltatás színvonala.
A Főváros az MTI-nek elküldött közleményben reagált a buszosok sajtótájékoztatójára. Azt írják, a menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós pályázat célja a piaci körülmények rendezése, valamint Budapest idegenforgalmi adottságainak megfelelő, színvonalas autóbuszos városnéző szolgáltatás kialakítása. Szerintük azért nem konzultálnak a cégekkel, mivel jelenleg kialakítás alatt van a pályázat. A főváros úgy látja: a buszok gyakran zavarják a lakosságot és a közlekedőket, ami a piaci körülmények rendezetlenségével, a műszaki és technológiai elvárások, az egységes szabályozás hiányával magyarázható – írták. Ez a szolgáltatás a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján kizárólagos önkormányzati gazdálkodási tevékenység. Elvégzését az önkormányzat csak koncessziós eljárás keretében adhatja át. A Fővárosi Közgyűlés e kötelezettségnek eleget téve június 8-án döntött arról, hogy 2017-től csak egyetlen cég vagy konzorcium kaphat koncessziót a menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére. A nyilvános koncessziós eljárásra bárki jelentkezhet, aki a feltételeknek megfelel.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.