szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kivitelező, az önkormányzat, a NIF képviselői valamint mérnökök vettek részt azon a bejáráson, amelyet a váci vasútállomás aluljárójának és alagútjának beázása után rendeltek el. Azt állapították meg, hogy a tervező és a kivitelező nem hibázott – derül ki a 444.hu cikkéből.

A múlt csütörtöki esőben használhatatlanná vált a váci vasútállomás peronjainál kialakított aluljáró és a közúti alagút. Utóbbian térdig ért a víz, nem lehetett áthajtani rajta. A vágányokhoz vezető aluljárót ugyancsak elöntötte a víz. A nagy esőben a város több pontján megadta magát a csatornahálózat, ezért is állhatott meg az esővíz az vasúti aluljáróban, ahol máskor is volt már hasonló gond – írtuk meg korábban a 444.hu alapján.

A váci vasútállomás teljes korszerűsítéséhez csaknem 20 milliárd forint támogatást adott korábban az EU. Az átépített pályaudvart tavaly decemberben adták át, de a beázás mellett a liftekre is sok a panasz, gyakran elromlanak. Az Iho.hu hétfőn közölte egyik olvasójuk ezzel kapcsolatos levelét.

Az állomás korszerűsítését megrendelő Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) az elázás másnapján reagált, közölték, hogy az illetékesek részvételével bejárást szerveznek erre a hétre.

A bejárás megtörtént, részt vett rajta a kivitelező Kőkapu 2012 Konzorcium (Közgép-Swietelsky), a váci önkormányzat, a NIF képviselője, valamint mérnökök.

A NIF által elküldött jegyzőkönyv arról tanúskodik, hogy jól sikerült az esemény, az egybegyűltek elégedettek voltak a látottakkal. A vizsgálat eredményéből az derült ki, hogy a tervező és a kivitelező sem tehet semmiről – írja a 444.hu.

A városi vízelvezető csatornák, az aluljáró felszíni vízelvezető csatornái átjárhatóak, szennyeződésmentesek, rendben vannak. Közösen megtekintették a csatornákat terhelő vízgyűjtő területét is, ahol az önkormányzat képviselői elpanaszolták, hogy a 60-70-es évekbeli csapadékelvezető rendszer nem tökéletes, gondok vannak vele, a hálózat nagy esőknél túltelítődik, ez okozhatta a 28-i állóvizet is.

Mindenki egyetértett abban, hogy az átadás óta semmilyen üzemzavar nem volt, a tervezés és kivitelezés minősége az előírásoknak megfelelt, a létesítmény valamennyi eleme érvényes szabványok alapján valósult meg, amit érvényes vízjogi létesítési engedély is igazol.

Az összefoglalóba kritikaként annyi került bele, hogy az elvezető rendszer üzemeltetőinek javasolják majd a hálózat vízszállítóképességének felülvizsgálatát.

A gyalogos átjáró rendszeres elázására egy mondatban reagáltak: valószínűleg a víztelenítő szivattyúk nem működtek vagy nem kapcsoltak be. Erről se a NIF, se a kivitelező, se a mérnök nem kapott tájékoztatást, de azért szólnak a MÁV-nak – derül ki a cikkből.

A lap kereste ismét az ügyben a váci önkormányzatot, de az most sem reagált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!