Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Kedden kezdődik és várhatóan november végéig tart Kőbányán a Kápolna utca Liget tér és Kápolna tér közötti, több mint 500 méteres szakaszának felújítása. A BKK hétfői közleményéből nem derül ki, mi lesz az itt fekvő, évtizedek óta nem használt villamospályával.
A BKK szerint felújítják az út aszfaltburkolatát, a zöldfelületeket, a Martinovics téri zebránál a közvilágítást, valamint a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalát, a Kápolna utca két oldalát és a villamos vágányok peronjait összekötő aluljáró szigetelését.
Kiszedik a földben lévő fatuskókat is és helyettük a meglévő fákkal megegyező fajtákat ültetnek. A Martinovics téri gyalogátkelőhely mellett új kandelábert és lámpatestet telepítenek. Ahol kell, a víznyelőket oldalbeömlős kialakításúra átépítik. Az erre közlekedők forgalomkorlátozásra számíthatnak a felújítás idején – hívták fel a figyelmet.
A BKK közleményében nem írnak arról, mi lesz a sorsa az egykori 36-os villamos pályájának, amely a Kápolna téri körforgalomig húzódik.
A 36-os villamos a Keleti pályaudvar és a Kápolna tér között járt, 1994-ben szüntették meg, az indoklás szerint kihasználatlanság miatt. A macskakővel leburkolt pályát és részben a felsővezetéket meghagyták, most is minden a helyén van még. A Kápolna utca és a Kőrösi Csoma Sándor út kereszteződésénél viszont többször hozzányúltak a pályához az elmúlt években.
2009-ben leaszfaltozták a síneket, és megállót alakítottak ki a 95-ös busznak. Úgy tűnt, hogy ezzel meg is pecsételődött a kétmegállónyi szakasz sorsa, de kiderült, hogy mégsem: a 3-as villamos pályájának átépítésekor felújították ugyanis a Kápolna utca sínek egy részét, beépítettek egy kitérőt, és kialakítottak egy szükségvégállomást. A Google Street View autója megörökítette, amikor éppen ki volt bontva a pálya.
Ha valamilyen üzemzavar van, a 3-as, a 28-as, a 62-es, és a 62A villamosok itt is meg tudnak már fordulni. Emellett a 62-es néhány menete reggel innen indul a Blaha Lujza tér felé, illetve ide érkezik a régi-új pályán.
Adódik a kérdés, hogy mi lesz a kedden induló felújításkor a Kápolna térig lévő vágányokkal. Felszedik a síneket, esetleg leaszfaltozzák azokat úgy, mint például a Thököly úton, vagy netán felújítják a villamospályát.
2010-ben, a Kápolna téri körforgalom építésekor nem szüntették meg a régi végállomást, így egy felújítás után akár újra is indulhatna a forgalom, ha van rá igény – vagy legalábbis ezt vetették fel a különböző közlekedési szakoldalakon korábban.
A Kápolna utca és a Kőrösi Csoma Sándor út kereszteződése egy másik építmény miatt is különleges. Egy soha meg nem épült budapesti metróvonal félig elkészült állomását és egy régi aluljárót rejt itt a föld. Az aluljáró és a hozzá kapcsolódó szolgáltatóház egy idő után pusztulni kezdett, az állandó sötétség miatt pedig a gyalogosok inkább a felszínen keltek át, így az aluljárót végül 2008-ban befedték.
Elfeledett metróállomást rejt a föld Kőbányán
Egy soha meg nem épült budapesti metróvonal félig elkészült egyik állomásáról ír az Indóház.hu. Kőbányán, a Liget téren van ez a megálló, pontosabban egy aluljáró, amelyet néhány éve befedtek.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.