szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Olvasónk parkolás után a legközelebbi parkolóautomatánál egyenlítette ki parkolási díját, mint kiderült, így is megbüntették. Az ügyfélszolgálat szerint az automata rendszeres félreértések okozója.

Biztos önnel is előfordult már, hogy leparkolt a belvárosban, odament a legközelebbi automatához, kifizette a parkolási díjat, és azt hitte, hogy ezzel minden rendben lesz. Pedig egyáltalán nem olyan biztos, hogy mindennek ellenére nem is büntethetik meg. Olvasónkat hasonló esetben egy mikuláscsomag várta az ablaktörlő alatt. Kiderült, a parkolóhely nem ahhoz a zónához tartozik, ahol az oda legközelebb eső parkolóautomata áll.

Az ügy természetesen nem egyedi, de az önkormányzat miért is válna meg ettől a könnyű bevételi forrástól? Az ügyfélszolgálatos szerint rendszeresen esnek a gyanútlan tulajdonosok ennek a konkrét automatának a csapdájába, de a büntetéseket soha nem engedik el.

Olvasónk itt, a VI. kerületi Felsőerdősor utcában parkolt:

Ennél az automatánál vásárolt parkolójegyet:

Holott itt kellett volna:

Amint olvasónk írja: “Ma délelőtt leparkoltam a Felsőerdősor utcában, a 22-es szám előtt (a képen kék X-szel jelölve) és mint mindig, elbattyogtam a legközelebbi parkolóautomatához (lásd piros négyzetben 107-es szám), leolvastam a kódot és sms-ben megvettem a jegyet. 2 órával később a kocsimhoz érve egy Mikulás-csomag fogadott. Idegességemtől prüszkölve rögtön meglátogattam a helyi parkolási osztályt, ahol már mikor rám pillantottak azzal fogadtak: "csak nem a Felsőerdősor utcában parkolt?". Néhány kérdezz-felelek után elmagyarázták, hogy nem a legközelebbi "107-es" (és a közelben egyetlen) automatához kellett volna mennem, hanem a jóval arrébb lévő "98-as"-hoz. Mellesleg a jogszabályi maximum 70 m, ez körülbelül pont annyinak tűnt. A 107-es pont a zónahatáron túl van, így megszívtam. Reklamációnak helye nincs, a 400ft-os parkolási díjat melyet rossz zónára fizettem visszaigényelhetem, a 3500ft-os bírságot pedig befizettem.” Egyébként az ügyfélszolgálaton olvasónk kérdésére azt mondták, megpróbálhat panaszt tenni, de tudomása szerint ilyen esetben még soha senkinek nem engedték el. 

hvg.hu

A kommentekből kiderül, a Király utcában is rendszeresen ugyanez történik, mivel az utca egyik oldala VI., a másik VII. kerülethez tartozik, viszont csak az egyik oldalon van automata, és az abból vett jegy természetesen a másik oldalon parkolónak nem érvényes. Ezt a parkolóőrök ki is használják, és nagy kedvvel járkálnak a Király utcán föl-alá, és osztják ki a jóhiszeműen, szabályosan parkolójegyet vásárló autósok között a büntetéseket.

Egy harmadik kommentelő azonban arról számol be, hogy neki ilyen esetben elengedték a büntetését. A XIII. kerületi Gogol utcában szokott csak mobilról fizetni, egyszer viszont a közeli Szabolcs utcában parkolt, aztán pár napra rá ismét a Gogol utcában, de nem vette észre, hogy más volt a telefonszám, és véletlenül a Szabolcs utcaira küldte az SMS-t. Ugyan megbüntették, de miután megírta az esetet és csatolta a tranzakciószámot és a szükséges dokumentumot, a válaszban felvilágosították, hogy rossz számra küldte az SMS-t, de mivel fizetett, elengedték a díjat.

Kérdeztük az esetről VI. kerületi parkolási rendszer fenntartóját és az önkormányzatot is, amint válaszolnak, közzétesszük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!