szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A párt szerint az egy-egy pillanatra felvillanó reklámok sértik a reklámtörvényt.

Mint arról beszámoltunk, a TV2-n kevesebb mint egy másodpercre felvillanó, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. logóját ábrázoló reklámját adták le többször, majd egy cég "Black Friday" akciójáról szólót.

Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője ezzel kapcsolatban közölte, szerinte joggal feltételezhető, hogy ezek a reklámok megsértik a reklámtörvényt, mivel olyan rövid ez a felvillanási idő, hogy nem elég minden nézőnek a tudatos észlelésre. Az Együtt országgyűlési képviselője a Médiatanácshoz fordult, hogy vizsgálatot kezdeményezzen, történt–e törvénysértés.

A reklámtörvény egy pontja ugyanis kimondja, hogy tilos az olyan reklám sugárzása, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat, azaz tudatosan nem észlelhető a reklám.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!