szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV 75 férőhelyes használt hibrid buszokat akar vásárolni. Nem sokat, de akár többfélét is.

Huszonöt hibrid autóbusz vásárlására írt ki felhívást a BKV azzal, hogy opciósan akár negyvenre is bővíthető a járművek száma - adja hírül az iho.hu közlekedési szakportál.

Az ilyen buszok dízelmotorja menet közben folyamatosan tölti az akkumulátorokat - ebben még semmi különös nincs, hiszen ez minden robbanómotoros járműben így van. A hibridek különlegessége az, hogy villanymotort is építettek beléjük, és bizonyos helyzetekben az hajtja a járművet. A Budapesten közel két éve forgalomba állt huszonöt Volvo hibrid csuklós általában a megállóból való elinduláskor használta a villanymotort, hogy ne fújja a füstöt a várakozók arcába, és csak néhány másodperccel később vette át a főszerepet a dízel.

A fővárosi hibridek azonban a nyáron eltűntek az utakról, mivel a Budapesti Közlekedési Központ júniusban szerződést bontott az azokat üzemeltető T&J Busz Projekt Kft.-vel. A BKK akkori, némileg bikkfanyelvű közleménye szerint ugyanis "fény derült arra, hogy a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK részére nem jelentett be, és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében megalapozottan feltételezhető, hogy az nem felel meg a közbeszerzési törvényben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak".

A most a fővárosi tulajdonú BKV által beszerezni kívánt 25-40 hibrid busz nem csuklós, hanem 75 férőhelyes szóló jármű lesz. Éspedig nem is új: ezzel kapcsolatban a kiírás csupán annyi feltételt támaszt, hogy az új buszok nem lehetnek régebbiek 2010-esnél. Arra pedig ismét az iho.hu hívja fel a figyelmet, hogy a kiírás szerint a BKV-hibrideknek csak azonos gyártmányúaknak kell lenniük, a típusuk, az évjáratuk és a kialakításuk különbözhet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!