szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A veszélyesen záródó ajtók és a szellőztetőrendszer után újabb hibát találtak a régi-új orosz metrókocsikon.

A Közlekedő tömeg című blog szerint a felújított orosz metrókocsik nem felelnek meg a mozgáskorlátozott személyek igényeire vonatkozó ajánlásnak. Mint írják, az idevágó előírás szerint az ajtónyitó gombokat fogyatékossággal élő vagy kerekesszékes személyek számára is elérhető, legfeljebb 1100 mm-es magasságban kell elhelyezni.

Letesztelték, és az erről készült képek tanúsága szerint az ajtónyitó gomb kb. 20 centivel magabban van az előírtnál, vagyis ezzel nem kalkuláltak az utastér tervezése során. A problémával megkeresték a BKV-t.

Nem ez az egyetlen gond a régi-új orosz metrókocsikkal; még egy napja sem járták a 3-as metró vonalán, amikor az ajtók hibás működése miatt ki kellett vonni őket a forgalomból. Mint megírtuk, kisebb hibák később is előjöhetnek, ez valahol természetes új járművek esetében.

Ugyanakkor felvetődik a kérdés, hogy miért nem tűnt fel a BKV-nak a tesztek során, hogy az ajtók záródására figyelmeztető hang későn szólal meg. Szakértők szerint a hétfőn átadott metrók szellőztetőrendszerével is gond lehet a jövőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Több hibája is lehet az új metrókocsiknak, mégis kapkodni kellett velük

A hétfőn forgalomba állt új metrónak több problémája is volt az ajtók záródásával, emiatt végül ki is kellett vonni a forgalomból. Gondok lehettek viszont a szellőztetőrendszerrel is, és ezeknek bizony a teszt közben mindnek ki kellett derülniük. Forrásaink szerint azonban a BKV a kisebb ellenállás felé haladva választhatta azt, hogy szemet hunynak az apró hibák felett, és így is forgalomba küldik az első vonatot, különben a városvezetést haragították volna magukra.