A Közlekedő tömeg című blog szerint a felújított orosz metrókocsik nem felelnek meg a mozgáskorlátozott személyek igényeire vonatkozó ajánlásnak. Mint írják, az idevágó előírás szerint az ajtónyitó gombokat fogyatékossággal élő vagy kerekesszékes személyek számára is elérhető, legfeljebb 1100 mm-es magasságban kell elhelyezni.
Letesztelték, és az erről készült képek tanúsága szerint az ajtónyitó gomb kb. 20 centivel magabban van az előírtnál, vagyis ezzel nem kalkuláltak az utastér tervezése során. A problémával megkeresték a BKV-t.
Nem ez az egyetlen gond a régi-új orosz metrókocsikkal; még egy napja sem járták a 3-as metró vonalán, amikor az ajtók hibás működése miatt ki kellett vonni őket a forgalomból. Mint megírtuk, kisebb hibák később is előjöhetnek, ez valahol természetes új járművek esetében.
Ugyanakkor felvetődik a kérdés, hogy miért nem tűnt fel a BKV-nak a tesztek során, hogy az ajtók záródására figyelmeztető hang későn szólal meg. Szakértők szerint a hétfőn átadott metrók szellőztetőrendszerével is gond lehet a jövőben.