szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ismét megkapták a hatósági engedélyt a Pandának becézett fekete-fehér szerelvények, amelyekkel sok baj volt korábban.

Szerdától fokozatosan visszaállnak a forgalomba az orosz Metrovagonmasnál felújított metrószerelvények a budapesti 3-as vonalon – közölte a BKV kedden.

A gyártó teljesítette azokat a műszaki vizsgálatokat, amelyeket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint elsőfokú vasúti közlekedési hatóság írt elő, a szerelvényeket utasforgalomra alkalmasnak minősítették. Üzembe helyezési engedéllyel összesen hat felújított szerelvény rendelkezik eddig.

A felújított orosz metrókocsikat június 23-án vonta ki a közlekedési hatóság a forgalomból, miután a Nyugati pályaudvaron egyik reggel csak nagy nehezen sikerült kinyitni az ajtókat, és az ráadásul nem az első komolyabb meghibásodás volt. Korábban is többször vonták ki a forgalomból a szerelvényeket rövidebb időre a hibák miatt.

A BKV 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be a Metrovagonmas felé, valamint közölték azt is: addig nem küldenek ki felújításra régi metrószerelvényeket, amíg a kivitelező cég nem javít a műszaki feltételeken.

Az első felújított metró egyébként március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban baj volt vele. A szerződés szerint a 222 régi metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Tarlós István: Légkondi és büfékocsi is legyen a 3-as metrón?

Tarlós István úgy érezte, kérdéseink nem ütik meg a "főpolgármesteri" szintet, amikor a 3-as metró felújított szerelvényeiről és a megrekedt alagútrenoválásról kérdeztük. A Fidesz által jelölt budapesti városvezető állítja: megküzdött Orbán Viktorral a projektek támogatásáért. Mi pedig megkérdeztük, miért néz ki úgy, mint aki a vitás kérdésekben rendre alulmaradt. Interjú.