szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy jövő nyár elejére kellene befejezni a 37 budapesti metrószerelvény felújítását, de az orosz gyár csúszásban van.

Eddig 13 újult meg a 3-as metró szerelvényei közül, 8 kapta meg a közlekedéshez szükséges engedélyeket, a hónap végén pedig a tervek szerint összesen 10 lesz már forgalomban. A 37 szerelvény felújításának jövő nyár elejéig kell befejeződnie, ebben most késésben vannak – ismerte el az InfoRádiónak a BKV vezérigazgatója.

Bolla Tibor elmondta azt is: minden hónapban összesítik és számszerűsítik a leállásokból és a felújítás késéséből adódó kötbérigényeket. A BKV eddig összesen több mint 2 milliárd forintos kötbérigényt jelzett a rekonstrukciót végző Metrowagonmash-nak, az orosz vállalat kifogást emelt, ezt a BKV megvizsgálta, de továbbra is fenntartja a követeléseit. „Pénzügyi teljesítés még nem történt” – tette hozzá.

A BKV vezérigazgatója megerősítette az interjúban, hogy a közlekedési társaság feljelentést tett a 3-as metró felújított szerelvényeinek meghibásodásaival kapcsolatban. Úgy fogalmazott: vannak arra utaló jelek, hogy az ajtóhibákat idegenkezűség okozta, de részleteket nem mondott. A közlekedési cég átadta a metrókocsik belső kameráinak felvételeit a rendőrségnek és együttműködik a nyomozásban – tette hozzá.

A Magyar Nemzet a héten azt írta: a vezérigazgató két esetben tett eddig feljelentést a rendőrségen. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók. A rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz.

Az első felújított szerelvény tavaly májusban érkezett Budapestre. A Pandaként vagy Moszkvicsként emlegetett metrókkal sok baj van, többször kivonták már a forgalomból azokat a szerelvényeket, amelyek megkapták az engedélyüket. A Nyugati pályaudvari megállóban történt ajtóprobléma után le is állították egy időre a régi kocsik kiküldését, de azóta már ment ki újabb transzport.

Oroszországba vasúton viszik ki a Metrowagonmash gyárába a 3-as metró lepukkant szerelvényeit, és szintén vasúton hozzák vissza a felújított, illetve egyes vélemények szerint teljesen új szerelvényeket. Az elmúlt hónapokban többféle vélemény jelent meg arról, mit lehetett felhasználni a leromlott kocsikból, és mit nem, illetve ezek alapján lehet-e egyáltalán felújításról beszélni, vagy sem.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szalai Anna Itthon

Kezdődhet az M3-as metró felújítása

Szerződést köthet BKV a hármas metró északi szakaszának felújítására kiírt tender győztesével. A Strabag 24,1 milliárdért végzi el a munkát.