Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
Utolsó frissítés:
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Most érkezett
A 20E és a 30-as buszon sem leányálom az utazás
A Reitter Ferenc utcánál várt meg tudósítónk két buszt: az előtte elhúzó, Újpestről a Keleti pályaudvarra tartó 30-as és 20E is tömve volt.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Itt pedig megtalál mindent, amit a metrófelújításról tudni kell!
Percről percre
Kifelé kevesen, befelé tömegével villamosoznak
Kollégánk újra megtette az Újpest központ–Lehel tér távot, igaz, most a 14-es villamossal. Kifelé nem tapasztalt tömeget, a belváros felé azonban sokan választották ezt a járatot a 20 perces útra.
A Lehel téren most már nagy a tömeg, a korábban ütemesen közlekedő, általában párosával indított buszok egymás hátuljába értek.
Újpest-Központnál csak a jegyautomata előtt van tömeg
Újpest-Központban a metró lezárásaval a bérletpénztár is megszűnt, szóval marad az automata, de sokaknak ez új élmény, lassan is halad a sor – írja olvasónk. Hozzátette: azt végképp nem érti, hogy miért szerelt le a BKK több automatát pont most. A korábbi 5-6 helyett már csak háromból lehet jegyet, bérletet vásárolni.
Tarlós: Sokan abban reménykedtek, hogy nem tud elkezdődni a felújítás
A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában. Tarlós István hozzátette ugyanakkor: be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.
A főpolgármester úgy fogalmazott, a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást. Most, a felújítás megindulásával hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.
Közölte, a 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél "addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van" – fűzte hozzá Tarlós István, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben – mondta.
Kijelentette: "a komplett felújítás végére a budapestiek egy olyan 3-as metrón utazhatnak, amelyik 25-30 évre korszerűnek mondható, és mindenekelőtt biztonságos tömegközlekedést biztosít".
A BKK Facebookján ne keresse a metrópótlós híreket
A BKK Facebook-oldalán csupán egyetlen mai bejegyzés található, az sem a metrópótlásról szól, de erről a hétvégén is szemérmesen hallgatott a közlekedési társaság. Megkérdeztük a sajtóosztályt, hogy ez csak véletlen-e, és várható-e a későbbiekben azon a felületen tájékoztatás az épp aktuális közlekedési helyzetről. Kiderült: "nem feltétlenül".
A sajtóügyeletes szerint épp e célból készült a metrópótlásról szóló aloldal, ahol mindenféle információ megtalálható a közösségi és közúti közlekedési változásokról is, illetve a múlt héten kiadott emlékeztető közleményben is szerepelt minden fontos információ.
"Mivel ez egy előre tervezett, ezért részletes tájékoztatás – mint egy rendkívüli helyzet, például felsővezeték-szakadás miatt – nem várható. Esetleg abban az esetben, ha olyasmi történik, ami miatt módosulnak az előzetes tervek" – magyarázta a sajtóügyeletes.
Ma – gondolhatnánk – legalább az aloldal linkjét megoszthatták volna, de nem. És felesleges is. A metrópótlásra vonatkozó, valós idejű, a reggeli forgalomban használható, közlekedési információk ugyanis ott sincsenek, csak a tervezett változásokról lehet tájékozódni.
Aktuális információkat a BKK Info oldalon lehet találni, ott legalább azt meg lehet nézni, mennyit késnek azok a járatok, amelyek alternatívaként szolgálnak a metró helyett.
Lehel tér - Újpest központ: 20 perc
Kollégánk kifelé is utazott egyet a metrópótlóval: a Lehel téri metróállomástól – ahonnan nagyjából 3 perc elérni a pótló járatokat – jó 20 percet buszozott Újpest központig. Út közben olyannal is találkozott, aki azt mondta, sokkal rosszabbra számított, nincs akkora fennakadás, mint amilyenre készült.
A villamosok nem bírják
A 12-es és 14-es villamosok nem csak hogy tele vannak, de még késnek is a Közlekedő Tömeg szerint. A gond az újpesti Görgey Artúr utcában van, ahol az autók – mivel itt a villamosvágányon kell haladniuk, mert nincs saját sávjuk – elállják az utat.
Olvasónk feladta
A Lehel tér irányába közlekedő 14-es villamosra a Fiastyúk utcánál már nem tudtunk felszállni, reggel 7.20-kor. A lépcsőn is állt már a tömeg. Két villamost megvártam, aztán feladtam – írta egy olvasónk.
Döbbenet a Váci úton
Az Árpád hídnál a városközpont felé tartó buszokon tudósítónk szerint nincs tömeg, inkább csak lézengenek az utasok. A Váci út pedig "döbbenetesen üres".
Az Árpád hídnál egyelőre nincs káosz
Így látja a helyzetet a csomópontnál a Közlekedő Tömeg alelnöke: