Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","shortLead":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","id":"20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"4b4c6abd-9897-41cd-80c3-af3ff3ca214e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","timestamp":"2025. június. 06. 11:16","title":"Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"907fc9a9-6477-4b72-aa47-3012f32125f0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hamarosan érkezhet a Volkswagen Tiguan 300 lóerőnél erősebb új csúcsmodellje.","shortLead":"Hamarosan érkezhet a Volkswagen Tiguan 300 lóerőnél erősebb új csúcsmodellje.","id":"20250605_komoly-izgalmakat-tartogathat-az-uj-vw-tiguan-r","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/907fc9a9-6477-4b72-aa47-3012f32125f0.jpg","index":0,"item":"4e1be808-671b-40ac-97f5-ac63438af78e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_komoly-izgalmakat-tartogathat-az-uj-vw-tiguan-r","timestamp":"2025. június. 05. 06:41","title":"Komoly izgalmakat tartogathat az új VW Tiguan R","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hiába csaptak már le rá többször is, újra és újra felbukkan egy androidos kártevő, ami van, hogy már előre ott van az eszközön, amikor kiveszi a csomagból. ","shortLead":"Hiába csaptak már le rá többször is, újra és újra felbukkan egy androidos kártevő, ami van, hogy már előre ott van...","id":"20250606_fbi-badbox-20-figyelmeztetes-botnet-kartevo-fertozes-adatok-ellopasa-android","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb.jpg","index":0,"item":"1b27a9d0-f009-4d05-94cd-8e5edb00d1aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_fbi-badbox-20-figyelmeztetes-botnet-kartevo-fertozes-adatok-ellopasa-android","timestamp":"2025. június. 06. 11:03","title":"Kiadta a figyelmeztetést az FBI: milliókat érint egy veszélyes művelet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Az Utolsó Igazi Filmsztár égő ejtőernyős ugrásaival került a rekordok könyvébe.","shortLead":"Az Utolsó Igazi Filmsztár égő ejtőernyős ugrásaival került a rekordok könyvébe.","id":"20250606_Tom-Cruise-vegre-Guinness-rekorder-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23.jpg","index":0,"item":"21108254-eca5-43ca-b7c0-113adc75e4d3","keywords":null,"link":"/elet/20250606_Tom-Cruise-vegre-Guinness-rekorder-lett","timestamp":"2025. június. 06. 11:28","title":"Tom Cruise végre Guinness-rekorder lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46160685-154a-454d-89ae-648608546f67","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független országgyűlési képviselő szerint aki 15 év NER után a Fideszben politizál, az vagy maga is haszonhúzó társtettes, vagy hülye, vagy zsarolják valamivel.","shortLead":"A független országgyűlési képviselő szerint aki 15 év NER után a Fideszben politizál, az vagy maga is haszonhúzó...","id":"20250605_hadhazy-akos-navracsics-tibor-fidesz-orban-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46160685-154a-454d-89ae-648608546f67.jpg","index":0,"item":"4b910999-de4b-4f96-a501-7af0d4f78c99","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_hadhazy-akos-navracsics-tibor-fidesz-orban-kormany","timestamp":"2025. június. 05. 13:04","title":"Hadházy Ákos arról ír, miért Navracsics Tibort tartja az egyik leggerinctelenebb fideszesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2503495b-e27e-4440-91fc-dee6aaa668a3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 625 lóerős legújabb M-es divatterepjárók igen magas felszereltséggel csábítanak vásárlásra.","shortLead":"A 625 lóerős legújabb M-es divatterepjárók igen magas felszereltséggel csábítanak vásárlásra.","id":"20250606_full-extras-v8-biturbo-uj-bmw-x5-es-x6-m-erkezett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2503495b-e27e-4440-91fc-dee6aaa668a3.jpg","index":0,"item":"941444eb-544d-4118-99ed-b0af0d2f8514","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_full-extras-v8-biturbo-uj-bmw-x5-es-x6-m-erkezett","timestamp":"2025. június. 06. 06:41","title":"Full extrás V8 biturbó új BMW X5 és X6 érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de a tengeri élővilágot is könnyebb lehet megfigyelni vele.","shortLead":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de...","id":"20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337.jpg","index":0,"item":"69e55137-f30f-4f81-a473-75003bd5e75b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","timestamp":"2025. június. 06. 18:03","title":"3200 forintból épült új adatközpont, csak négy használt telefon kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben egy létező robotkutya is fontos szerepet kap.","shortLead":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben...","id":"20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3.jpg","index":0,"item":"642beef8-c945-4fce-9d52-528327f55dde","keywords":null,"link":"/kultura/20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","timestamp":"2025. június. 06. 11:00","title":"Mi lenne, ha az életünknek egy második verziója is létezne? – Új klippel jelentkezett cibi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, a BKK korábbi vezérigazgatója lőtt képet a Blaha Lujza téren várakozó, az új alacsonypadlós buszok forgalomba állítása után – ezek szerint csak ideiglenesen – nyugdíjazott Ikarusokról.
"Amíg az új generáció metrót pótol, a nagy öregek is visszatértek..." – írta a Facebookon.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Bár voltak olyan vonalak, amelyeken a korábbiaknál kényelmetlenebb volt utazni a nagyobb tömeg miatt, összességében olvasóink és tudósítóink is azt tapasztalták, hogy az előzetesen várt káosz elmaradt, az első hétköznapi reggelen nem volt különösebb gond a metrópótlással.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a helyzet a délutáni csúcsidőben.
Délután itt lesz gond: építkezés az Árpád út 89-nél, a Rákospalota felé menő oldalon – írja olvasónk. "A külső sáv részben lezárva, a buszok csak úgy férnek el, ha beljebb húzódnak. Mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy ne legyen koccanás vagy hirtelen fékezés. Itt egyébként nincs felfestve sem a buszsáv, valószínűleg az építkezés miatt."
Olvasónk minden hétköznap reggel a Lehel térről a Gyöngyösi utcáig utazik, számára nagyon kellemes csalódás volt a reggeli csúcsban tapasztalt metrópótlás.
"Az emberek – köztük én is – tele vannak korábbról negatív élményekkel. A műszaki hibák esetén a pótlójáratok zsúfolásig tömve, hatalmas késésekkel, kihagyásokkal közlekednek. Váratlan helyzetekre egyelőre nincs felkészülve a BKK. Ellenben most meglepően szervezettnek tűnt az egész. Hatalmas tömegek és mégis szellős az utastér. Mindenhol utastájékoztató plakátok, járdafestések, címkézések. Egymás után érkeztek a – >>vadonatúj<< – pótlójáratok, feltorlódott tömeget egyik megállóban sem láttam. A járat végig kb. 30-40%-os kihasználtsággal haladt. A menetidő a felszíni haladás miatt néhány percet csúszott, ez kb. 3-4 perc ezen a hosszon. Mindez a reggeli csúcsban. A BKK most nagyon meg akarja mutatni, hogy tudja kezelni a helyzetet. Remélem nemcsak az Árpád hídnál felállított kameratengernek és fotósoknak szólt ez a bemutatkozás. A délutáni csúcsban visszafelé is kíváncsi leszek a hatékonysági szintre, illetve az elkövetkező időkben. Összefoglalva nem jár dicséret mindezért a BKK-nak. Ennél rosszabb szervezés már minősíthetetlen szintre sodorná a kritika tárgyát. Itt nincs olyan osztályzat, hogy elégséges. Csak a legjobb teljesítmény várható el egy ilyen helyzetben. Messze még a vége…"
Korábban egy olvasónk feltette a kérdést, vajon miért vittek el épp a metrófelújítás kezdetére időzítve több jegyautomatát az Újpest-Központ aluljáróból. Egy másik olvasónk most jelezte: nem tűntek el az automaták, csak új helyre kerültek. "A két BKK-jegyautomatát valószínűleg áttelepítették az Árpád üzletházhoz a régi uszoda elé, ahonnan a metrópótló buszok indulnak a belváros felé. Legalábbis korábban ott nem voltak."
A buszos pótlásról azt írta olvasónk, hogy viszonylag zökkenőmentes, de a buszok nem követik egymást azonos időközönként. "A Lehel térnél csak a második metróra fértem fel, mert egy panda az óra szerint 5 percet várt az indulással. Ez 9 óra körül volt. A buszok relatíve rövid ideig állnának a megállókban, az időveszteség (30 másodperc akár) a buszt mindenáron elérni akaró utasok miatt van, akiket a sofőrök készségesen megvárnak.
A munkahelyemre eljutni (újpest központ -> bikás park) kb. 15 perccel tart tovább, mint korábban a metróval."
Nyár óta zajlik Angyalföldön az ottani vasútállomás építése (egy olvasónk szerint inkább csak "maszatolás", amit csinálnak, azt is jelentős csúszással). Ezzel a 20E és a 30-as busszal utazókkal, illetve a Váci utat a Béke úton és a Lehel úton elkerülő, a városközpont felé tartó autósokkal is kiszúrnak.
"Viszont ha esetleg elkészülne rövid időn belül, akkor a 20-30 és 14-es villamosokról a Nyugati felé remek átszállási kapcsolat a vasútra. Talán a felújítás végére el is készül..." - tette hozzá az olvasó.
A Rákospalota-Kertváros vasúti megállónál a 8:39-kor várható, ám valójában 8:44-kor érkező, Nyugatiba közlekedő S71 szerelvényre a megszokott 5-10 ember helyett 35-40 várakozott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megugrik az utasszám. Aztán az is lehet, hogy csak a héten felszerelt sorompót jöttek megnézni. De akkor miért szálltak fel a vonatra? :) – írta olvasónk.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint a főváros által tervezett hatvan busszal nem tartható a 3-as metró pótlása. A fővárosi képviselő hétfő reggel Budapesten, a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: egy metró korábban 1200 utast szállított, és ahhoz, hogy ugyanezt az utasmennyiséget el lehessen vinni, nem hatvan, hanem nyolcvan buszra lenne szükség. Megjegyezte: a múlt héten a főpolgármester azt mondta, a buszok 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és az utasok 60-70 százalékát tudják elvinni; a többiek keressenek más útvonalat.
Horváth Csaba azt mondta: a metrófelújítás első hétköznapján intenzív kezdet tapasztalható, mintha most "a főváros összes busza" ezen az útvonalon lenne, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ez rendben is lenne, kérdés ugyanakkor, hogy honnan hiányoznak az itt látható buszok – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus szerint ez a menetrend a tervezett hatvan busszal nem tartható.
Az MSZP számításai szerint nem az utasok egyharmadát, hanem kétharmadát hagyják majd az út szélén – mondta. Kijelentette: "Tarlósék becsapták a budapestieket", nyilvánvalóan nem volt igaz, amikor azt mondták, hogy az utasok 60-70 százalékát elviszik, mert a 3-as metró pótlására beállított buszmennyiség erre nem alkalmas. A következő napokban, hetekben és hónapokban kiderül, hogy mire elég ez a kapacitás, s az is, hogy a három évre tervezett, a teljes vonalat érintő felújítás négy éven belül befejeződik-e, s ez alatt milyen kellemetlenségeket okoz az utasoknak – mondta.
A fővárosi MSZP-képviselő sajtótájékoztatója végén azt mondta, felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
Egy olvasónk jelezte, hogy a XVI. kerületben járó 31-es busz vonalán korábban csuklós buszok jártak, a metrópótlás reggelén viszont két egymás utáni járatnál is normál busz érkezett a megállóba, holott amúgy is nagy zsúfoltság volt a vonalon.
Valószínűleg a buszok átcsoportosítása miatt volt ez a változás.