szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt években Budapesten meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon, a belváros ugyanis nem ürül ki fél 12-kor – érvel a Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója.

Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid azt javasolja, hogy péntek és szombat esténként az üzemidőt hosszabbítsák meg egy-két órával, vagy akár a hétvégi éjszakákon folyamatosan, 24 órában közlekedjen a metró. "Először az M1, M2, M4 vonalakon, aztán ha kész a felújítás, az M3-ason is."

A szakember szerint a budapesti az egyik legkorábbi üzemzárás Európa nagy metróhálózatai között, gyűjtése szerint csak Bukarestben és Helsinkiben indulnak korábban az utolsó szerelvények, mint itt.

"2011-ben a BKK-ban pont azért döntöttünk a 6-os villamos 24 órás üzeme mellett, mert tudtuk: a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszakai üzeme jelentős többlet utasforgalmat vonzhat az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest. Nem csak a gyorsasága, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. A Körúton ez bejött, az utasszám rögtön megugrott. Arról nem is beszélve, hogy ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer – márpedig ma 5 órát állnak a metróink, ami pazarlás azokon az éjszakákon, amikor egyébként bőven van társadalmi igény a tömegközlekedésre."

Vitézy hozzátette: legutóbb London mutatta ki, hogy az éjszakai gazdaság észszerű fejlesztése jócskán hozhat a város konyhájára. Jó ez az éttermek vendégeinek, a színházak, koncerttermek közönségének, a turistáknak, de munkahelyeket is teremt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!