A málló sárkányfogak, egy Kreml-közeli klán és persze Putyin – miért halhatott meg az orosz miniszter?
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
Túlzsúfolt orvosoktatók, alulfizetett kutatók, elmaradó órák – egyre súlyosabb válságjelek tapasztalhatóak az orvosképzésben is.
Minimális oktatói fizetés, elmaradó órák, túlhajszolt orvosoktatók – betegellátás mellett a magyar orvosképzés rendszere is egyre jobban recseg-ropog, írja az Abcúg riportja. Holott az oktatás híre jó, külföldről is sokan – négy egyetemen 10 ezer külföldi diák tanul ma – érkeznek a rendszerbe, de az orvoshiány miatt egyre kevesebb orvos oktat, pedig egyre több a diák. A cikk olyan példákat sorol, hogy órák maradtak el, mert a tanárnak műtenie kellett, egyre több helyen rezidensek oktatnak, a gyakorlatok egy része egy klinikai szobában lefolyt beszélgetés volt.
A rendszer pedig nem támogatja az oktatást, jobban megéri rezidensnek menni, azaz elindulni a klinikai orvosképzés további fokozatain, mint klinikai oktatónak-kutatónak. Egy tanársegéd nettó 170 ezer forintot keres, a PhD-hallgató ösztöndíja első évben 140 ezer, másodikban pedig 180 ezer forint. A gyógyító orvosok viszont a kormány bérrendezési lépései miatt jóval többet keresnek, és ösztöndíjakat is elnyerhetnek a hiányszakmákban. És az oktatónak évtizedekkel később sem rendeződik a helyzete. Ezért egyes elméletei tárgyakat már ma biológusok, kémikusok tanítanak. Vannak ugyanakkor olyan szakértők, akik nem látják ennyire sötéten a helyzetet, és szerintük a magyar orvosképzés más országokéihoz képest még mindig betegközpontúbb.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.