Új vasúti megálló épülhet Budapesten, annyira fontos lehet, mint a zuglói

A Hungária körútnál, a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti vasúti szakaszon épülhet új megálló, 2024-re lehet készen.

  • hvg.hu hvg.hu
  • MTI MTI
Új vasúti megálló épülhet Budapesten, annyira fontos lehet, mint a zuglói

Megkapta az építési engedélyt az új vasúti megálló a leendő közlekedési múzeumnál – írta Vitézy Dávid a Facebookon.

Az új megálló a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között jöhet létre, a Hungária körútnál. Leginkább azért lehet fontos, mert az újszászi és a hatvani vonal utasai átszállhatnának ott az 1-es villamosra. Az előzetes modellezések azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a tízezer embert, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető – írta.

Három vágányhoz három peron készül, ami azért is szükséges, mert az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak.

A következő lépésben a BFK megrendelésében jövő év elejére elkészülnek a kiviteli tervek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron. A vasúti megálló 2024-re készülhet el – ígérte Vitézy.

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.