A Főügyészség nem hajlandó elárulni, miért nem vették még őrizetbe Völner Pált

A Fidesz képviselője korábban súlyos korrupciós ügybe keveredett. A mentelmi jogát már felfüggesztették.

  • hvg.hu hvg.hu
A Főügyészség nem hajlandó elárulni, miért nem vették még őrizetbe Völner Pált

Schadl-Völner-ügy

Máig nem tudjuk pontosan, ki lehet "Tóni, Barbara és Ádám", de legalább azt már sejtjük, hova tűnt Schadl György kisrepülője és luxusautói. Számos kérdőjel maradt még az elmúlt évek legsúlyosabb korrupciós ügyében (amibe a végrehajtói kamara elnöke mellett Völner Pál igazságügyi államtitkár is belebukott), ezeket igyekszünk tisztázni, tartsanak velük!

Többszöri érdeklődésre sem mondta meg a Központi Nyomozó Főügyészség a Népszavának, hogy miért hagyták szabadlábon a korrupciós botrányba keveredett Völner Pált.

Bár Völner a gyanú szerint rendszeresen fogadott el kenőpénzt a végrehajtói kar elnökétől, Schadl Györgytől, az ügyében eljáró Központi Nyomozó Főügyészség egyelőre nem tett mást, mint gyanúsítottként kihallgatta őt. Ez december közepén történt. A letartóztatását viszont nem kezdeményezték, így a fideszes Völner, az igazságügyi tárca volt miniszterhelyettese ugyanúgy bejárhat a Parlamentbe szavazni, felszólalhat, és akár törvényalkotásban is részt vehet.

Völner-ügy: nem sietnek tisztázni magukat a tárcák a korrupciógyanú alól

Vagy nem is igazán próbálják kideríteni, vagy ha igen, nem beszélnek róla az érintett minisztériumok, hogy a korrupcióval gyanúsított exállamtitkár, Völner Pál mit és kin keresztül próbált náluk elintézni, ahogy azt az ügyészség gyanítja. Ez derült ki a tárcáknak Szél Bernadett kérdéseire küldött válaszaiból.

Eközben a Schadlt megvesztegető végrehajtók már őrizetben vannak. Ők a gyanú szerint összesen közel 900 millió forintot fizettek Schadl Györgynek, a kar elnökének a kinevezésükért.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.