szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A főtájépítész felhívja a figyelmet arra, hogy a klímaváltozással igenis foglalkozni kell.

Szombaton fél 3-kor öt kamion és 37 autó ütközött össz az M1-es autópálya Herceghalomhoz közeli szakaszán. A tömegkarambolt az aznap többször előforduló porvihar okozta, ezt kommentálta most a Facebook-oldalán Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze:

Ez az időszak a Kárpát-medencében elvileg a hóolvadásé, a belvizeké, a jeges áré, a magasabb vízállásé szokott lenni. “Tavaszi szél vizet áraszt”. Néhány éve ez drasztikusan megváltozott.

Mint írja, a Duna vízállása jelenleg Budapesten 200 cm-nél tanyázik, ami meglehetősen alacsony vízállás, a belvíz helyett tegnap a rendkívül erős szél miatt porviharok alakultak ki, s ez Herceghalom térségében egy szörnyű tömegszerencsétlenségbe torkollott az M1 autópályán.

A főtájépítész felhívja a figyelmet arra, hogy mekkora problémákat okoz a nyakunkon lévő klímaváltozás, amivel foglalkozni kell:

a márciusi porvihar, a 114 km/h szél, a kiszárított és kiszáradt talajok olyan jelenségek, amelyeknél gyakran nem nézünk mélyebbre, hogy a valódi okait feltárjuk és orvosoljuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fülöp István hvg360

„Sterilen stratégiamentes a magyar vízügyi megközelítés”

Meg kellene érteni, hogy az árvíz és a belvíz nem káresemény – figyelmeztetnek szakemberek, a kormányzati akarat a vízgazdálkodásban kimerül a csongrádi duzzasztó megvalósításának lebegtetésében. Az illetékes hatóságnak a lényegi kérdésekbe nincs beleszólása.