Idén sem indulnak el márciusban a BKV-hajók a Dunán

Előbb a járvány, majd a pénzhiány miatt állt le a dunai BKV-hajóforgalom, és nem úgy tűnik, hogy egyhamar újraindulna.

  • hvg.hu hvg.hu
Idén sem indulnak el márciusban a BKV-hajók a Dunán

„A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vizsgálja egy gazdaságilag fenntarthatóbb dunai hajóközlekedés kialakításának a lehetőségét, de március 15-én még biztosan nem indul el a hajózás.” Ezt válaszolta a fővárosi közlekedési cég a Népszavának, amikor arról kérdezték, az elmúlt évek szünetei után idén lesz-e BKV-hajó a Dunán.

A szüneteltetést gazdasági okokkal magyarázzák. Ez hivatalosan nem az ágazat megszüntetését jelenti, de arról semmilyen információ nincsen, hogy az évek óta tartó átmeneti szünet meddig nyúlhat még.

A BKV dunai hajójáratai 2013-ban indultak el, de az első évek 300 ezres utasszámai hamar csökkenni kezdtek, 2019-re már csak az üzemeltetési költségek 30 százalékát fedezte a bevétel. Mint akkor írták, a projekt eredeti célja, hogy „a hajózás váljék a közösségi közlekedés integráns részévé”, nem sikerült.

2020-ban aztán a járvány miatt szünetelt a forgalom, 2021-ben és 2022-ben pedig gazdasági okok miatt nem indultak el a hajók. A csepeli-soroksári rév volt a kivétel, de ez most épp javítás miatt nem jár, előreláthatóan májusig.

Az Otthon Start hitel tényleg a csalárd osztogatás állatorvosi lova

Az Otthon Start hitel tényleg a csalárd osztogatás állatorvosi lova

Hangulatjavító intézkedések özönét zúdítja a kormány a választókra a Pride után, de még a támogatott lakáshitel is arról szól, hogy az állam kivonul a család- és szociálpolitikából, és a felelősséget az egyénre tolja. Hogyan járhatnak jól a magas jövedelműek az új kedvezményes hitellel? Miért maradnak ki a közszféra dolgozói ebből az osztogatásból is? Mi történne, ha nálunk is lengyel mintára emelnék a nyugdíjakat? Három szakértőt kérdeztünk.