szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Július 9-én egy tehervonat kisiklása miatt vált használhatatlanná a vasúti pálya.

Újraindul a vonatforgalom Tiszatenyő és Mezőtúr között vasárnap hajnalban - közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. Azt írták: szombat estére befejezték a múlt héten vasárnap Kétpónál történt baleset során kevésbé rongálódott vágány helyreállítását, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzését. Vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között, az utasoknak - egy vonatpár kivételével - már nem kell pótlóbuszra átszállniuk. A Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon utazók 10-20 perccel hosszabb menetidőre számíthatnak, amíg tart a másik vágányon a kármentesítés és az eredeti pályaállapot visszaállítása - tették hozzá.

Szombat éjszaka a Keleti pályaudvarról Bukarestbe továbbinduló, és a vasárnap hajnalban Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat még Biharkeresztes érintésével, a Nagyvárad-Kolozsvár-Tövis kerülő útirányon közlekedik. Ezt követően már ismét Békéscsabán és Lőkösházán keresztül közlekedik a Dacia - írták.

Felidézték: július 9-én, vasárnap délben, Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat. Emiatt Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították az utasokat, az eljutási idő egy-másfél órával nőtt a békéscsabai fővonalon. Hozzátették: még vasárnap elkezdték a műszaki mentést, Szolnokról a helyszínre érkezett egy nagy teherbírású vasúti daru, amellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra.

Szerdára sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, azon kívül aznap még öt kocsit szállítottak el. Csütörtökön a kevésbé rongálódott (bal) vágányon vasbetonaljcseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból és kicseréltek sínszakaszokat. Szombat kora reggelre végzett a daru a kocsik, roncsok beemelésével, és napközben a bal vágányon a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítése során elbontott felsővezetéket, valamint folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását.

A MÁV tájékoztatása szerint a másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy 200 méteren lassabban, 40 kilométer/órás sebességgel haladnak a vonatok. Az okozott kár mértéke több százmillió forintra becsülhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!