szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A járat borzalmasan hangos, bizonyos szakaszokon pedig 15-nél nem tud gyorsabban menni.

Araszol, zakatol, nyikorog, nyáron pedig a környéken nem lehet megmaradni a hangjától – ezt az 59-es villamosról írta az rtl.hu. A portálnak azért tűnt fel a különösen rossz állapotban lévő vonal, mert az 59-es vonalát a XII. kerületben az Apor Vilmos tér utáni szakaszokon két hétre lezárták, ráadásul felújítás miatt. A felújítás azonban nem sikerült valami jól: a porladó talpfákat nem sikerült kicserélni, sőt, a járatok korábbi zaja sem csökkent.

A BKV szerint azonban a lakók félreérthettek valamit: nem felújítás volt, amikor pótlóbuszok jártak a vonalon, hanem mindössze karbantartás, emellett pedig némi javítás fért bele a fővárosi cég büdzséjébe. Augusztusban mindössze 160 darab talpfát és 288 méternyi sínt cseréltek ki, ez harmincmillióba került. A teljes felújítás a cég szerint milliárdokba kerülne, de arra most nincs pénz.

Ezt pedig nemcsak a környék lakói, de a villamoson utazók is megsínylik, hiszen a villamos a járat bizonyos szakaszain nem mehet többel, mint tizenöt kilométer/óra. Ezzel a BKV szerint nem balesetveszélytől védik meg a környéket, hanem a pályát védik a gyors elhasználódástól. A pályát pedig hetente ellenőrzik, a sebességkorlátozásról ezután döntenek.

A villamospálya pedig 120 éves, nem csoda, hogy zakatol, a hang az illesztési hézagok miatt van. A hézagoknak viszont maradniuk kell, hiszen a fém hőtágulása miatt helyet kell hagyni. Hogy a villamos csendesebb legyen, a teljes szakaszt kellene hézag nélküli vágányra cserélni. Ez viszont nagyon drága lenne.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!